معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

بحران خشکسالی در منطقه دشتیاری

24 خرداد 1396
بحران خشکسالی در منطقه دشتیاری

دشتیاری با سو مدیریت مسولین مربوطه با بحران خشکسالی دست و پنجه نرم می‎کند.

منطقه دشتیاری در جنوب بلوچستان قرار دارد که روزی طبیعت بکر آن منظره‌ای چشم‌نواز را نمایش می‌داد، امروز با سو مدیریت مسولین مربوطه با بحران خشکسالی دست و پنجه نرم می‎کند.

دشتیاری یکی از مناطق مهم در جنوب بلوچستان است که خاکی حاصلخیز و زرخیز دارد، زنده بودن دشتیاری وابسته به جریان آب رودخانه کاجو است و سال‌هاست که رودخانه کاجو واژه‎ای نام آشنا برای مردم دشتیاری است که با شنیدن نام آن امید زندگی در قلب‎ها موج می‎زند.

از افتتاح سد زیردان در تیرماه سال ۱۳۹۰ تاکنون تمامی آب باران‌های فصلی در پشت این سد ذخیره و در حال تبخیر است ولی متاسفانه مردم و طبیعت خشک دشتیاری حق استفاده از آن را ندارند و در گرمای ۴۵ تا ۵۰ درجه تابستان آب سد بخار می‌شود و هیچ سودی برای مردم منطقه ندارد.

در حال حاضر به خاطر عدم اجرای خط انتقال پایین دست برای شرب و کشاورزی آب هیچ گونه استفاده‎ای برای مردم منطقه ندارد و کشاورزی که تنها شغل مردم و منبع امرار معاش بود از بین رفته است.

جنگل‌های زیبا و باغات و حیات وحش منطقه منقرض و نابود شده و از بین رفته و از درختان زیبا جز آثار خاشاکی نمانده است اگر چنانچه برای این معضل فکری اساسی نشود تا چندسال آینده به علت گردوخاک و وجود شن روان حیات در این منطقه ناممکن و بیشتر روستاها خالی از سکنه می‌شود. 

  • 24 خرداد 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011