معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

نزدیک به ۴۰۰ روستا در استان فارس شرایط داشتن دهیاری را احراز کرده اند

1 مرداد 1396

🔶نزدیک به ۴۰۰ روستا در استان فارس شرایط داشتن دهیاری را احراز کرده اند.

🔸عوض پور معاون مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری فارس در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی روستایی و عشایری شهرستان پاسارگاد در گفت و گویی با «خبرجنوب» در خصوص شوراهای روستایی و عشایری گفت: در استان فارس ۷۰۰۰ نفر عضو شوراهای اسلامی روستایی و عشایری هستند که از این تعداد بیش از ۴۰ درصد آنان را اعضای جدید تشکیل می دهند که نیاز به آموزش های لازم در خصوص آگاهی از قوانین و مقررات شوراها و همچنین چگونگی انتخاب دهیاران و مساله مالی شوراها و دهیاران است که بایستی آگاه شوند، به همین دلیل تا قبل از آغاز به کار شوراها در سطح استان این آموزش ها از تاریخ ۱۴ تیر ماه آغاز شده و تا پایان ۱۱ مرداد ماه سال جاری ادامه خواهد داشت. وی گفت: این آموزش ها در ۲۹ شهرستان استان فارس با همکاری مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری های شیراز و شورای اسلامی استان فارس ادامه دارد. عوض پور گفت: برای مدت چهار سالی که شوراها مشغول به کار هستند به گونه ای برنامه ریزی کرده ایم که آموزش های شوراها و دهیاران ادامه داشته باشد.
وی از درجه بندی شوراها در آموزش های بعدی خبر داد و گفت: این درجه بندی براساس مدرک تحصیلی خواهد بود و بر این اساس کارگاه‌های آموزشی را برگزار خواهیم کرد. معاون مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری فارس گفت: برای انتخاب دهیار ملاک ما مرکز آمار است که براساس سرشماری سال ۹۰ روستاهایی که کمتر از ۳۰ خانوار بودند دهیاری شامل آن ها نمی شد اما در سرشماری سال ۹۵ نزدیک به ۴۰۰ روستا جمعیت خانوار آن ها به ۳۰ و یا بالای ۳۰ خانوار رسیده اند که شرایط لازم برای داشتن دهیاری را احراز کرده اند که پس از جمع بندی و ارسال آمار این روستاها به تهران تا پایان شهریور ماه تکلیف این روستاها برای انتخاب دهیار مشخص و به شوراهای آنان اعلام خواهد شد.
وی افزود: تا قبل از انتخابات شورای اسلامی پنجم روستاهایی که فاقد دهیاری بودند اعتباری برای آنها درنظر گرفته نمی شد اما در این دوره با تصویب مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۲۶/۲/۹۶ برای روستاهای فاقد دهیاری اعتبار درنظر گرفته شده که این اعتبار به حساب فرمانداری واریز می شود که فرمانداری با هماهنگی با بنیاد مسکن و طرح در کمیته برنامه ریزی مبلغ اعتبار تعیین تکلیف می شود که این مبلغ در روستاهای فاقد دهیاری هزینه شود. عوض پور گفت: در حال حاضر ۱۹۶۱ دهیاری مصوب براساس جمعیت بالای ۳۰ خانوار در استان فارس وجود دارد. وی گفت: بیش از ۲۲۰۰ روستا در سطح استان فارس دارای شورا هستند، همچنین ۴۲۰۰ منطقه آبادی و عشایری داریم که فاقد شورا هستند که از این تعداد ۲۲۰۰ منطقه دارای سکنه و مابقی خالی از سکنه است. 

  • 1 مرداد 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011