معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

خندان دل: جذب ۵ نفر برای هر پست سازمانی در شهرداریها/ برگزاری آزمون استخدامی ساماندهی نیروی انسانی شهرداریها

4 مرداد 1396

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اعلام کرد که اکنون در شهرداری های کشور با موضوع جذب بی قاعده نیروها مواجه هستیم به طوری که برای هر پست سازمانی تا پنج نفر هم جذب شده اند.

 

 


به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، هوشنگ خندان دل روز سه شنبه سوم مرداد در نشست توجیهی منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای تابعه استان تهران که در استانداری تهران برگزار شد، بر لزوم تعدیل این شرایط تاکید کرد و افزود: استخدام های بی رویه در شهرداری ها باعث می شود که منابع مالی به جای هزینه شدن در امور توسعه و خدمات شهری به پرداخت حقوق پرسنل معطوف شود که در نهایت باعث بی اعتمادی مردم می شود.
وی از اعضای منتخب پنجمین دوره شوراها خواست که با تمرکز بر قانون، برای این استخدام های بی رویه تدبیر کنند و دیگر اجازه تداوم چنین رویه ای را ندهند.
خندان دل اظهار کرد که تا ۲ ماه آینده از سوی وزارت کشور، آزمون استخدامی برای ساماندهی نیروهای انسانی در شهرداری ها برگزار می شود.
به گفته وی، به طور میانگین ۶۰ هزار میلیارد تومان در شهرداری ها هزینه می شود و لازم است ساز و کارهای نظارتی قاطعی بر روند هزینه ها در بدنه این نهاد مدیریت شهری اعمال شود تا بر معاملات و هزینه های شهرداری مراقبت شود.
وی تاکید کرد که نبود نظارت بر عملکرد شهرداری ها باعث ناکارآمدی این نهاد می شود.
وی برخی از معضلات کنونی شهرهای بزرگ کشور را برشمرد و از شهرداران و شوراهای دوره پنجم خواست تا این برنامه ها مانند دفع بهداشتی پسماندها که به گفته او سالانه ۵۳ هزار تن در شهرهای کشور تولید می شود را مد نظر قرار دهند.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور همچنین از منتخبین مردم در شورای پنجم خواست که به مساله آلودگی هوا و وضع حمل و نقل در دوره پیش رو توجه ویژه ای داسته باشتد.
خندان دل همچنین از شوراهای دوره پنجم خواست که به ثبات مدیریت شهری بیشتر بیندیشند زیرا تغییرات پیاپی شهرداران باعث ایجاد مشکلات و گرفتاری های فراوانی می شود.
به گفته رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، در دوره چهاره فعالیت شوراهای شهر و روستا افزون بر ۴۲ درصد از شهرداران کشور تغییر کرد اما انتظار است در این دوره، اعضای شوراهای اسلامی شهرهای کشور با مشاوره های خوب و رعایت اصل شایسته سالاری نسبت به انتخاب افرادی شایسته برای سپردن مدیریت شهری اقدام کنند.
در این همایش سیدحسین هاشمی استاندار تهران تغییرات مداوم و پیاپی شهرداران کشور از جمله شهرستان های استان را مانند یک سم مهلک ارزیابی کرد که به گفته او فرصت های توسعه را تباه می کند.
وی افزود: در دوره چهارم شوراها بر اساس آماری که وزارت کشور اعلام کرده حدود ۴۲ درصد از شهرداران در سراسر کشور تغییر کرده اند ولی برای دوره پنجم انتظار این است که در انتخاب شهرداران نهایت دقت شود تا مجبور نشوید چند ماه بعد به فکر عزل یا استیضاح آنها بیفتید.
وی ادامه داد: برای من به عنوان استاندار هیچ فرقی نمی کند که اعضای شورای شهر به کدام شخص برای سکانداری شهرداری رای می دهند و به رای شوراها احترام می گذاریم.
هاشمی خطاب به اعضای منتخب دوره پنجم شورا در شهرهای تابعه استان تهران، گفت: مردم به شما اعتماد کردند و رای دادند اما باید بدانید که رعایت حق الناس بسیار مهم است و با امانت داری کاری کنید که مسیر برای زندگی مردم آسان شود.
وی اظهار کرد که شهردار و شورای شهر هریک جایگاه خاص خود را دارند و اگر هر یک از این دو نهاد بر اساس قانون کارهای خود را انجام دهند هیچ مشکلی پیش نمی آید.
استاندار تهران از منتخبین مردم استان در شوراهای اسلامی شهرهای تابعه خواست که در دوره پنجم تمرکز خود را بر تصویب مصوبات کیفی که گره گشای مشکلات زندگی مردم و جامعه هستند، بگذارند و با مردم و معتمدین شهر هم تعامل داشته باشند و از خط کشی های کذایی در جامعه نیز بپرهیزند.
وی افزود: با رقبای انتخاباتی که در این دوره رای نیاورده اند نیز تعامل داشته باشد و از ایده ها و طرح های آنان بهره برداری کنید زیرا این هنر و قدرت یک شورای شهر منسجم را نشان می دهد که از ایده های نو استقبال کند.
هاشمی تاکید کرد که شوراهای شهر در استان تهران تلاش کنند که مشکلات و اختلافات خود را مسالمت آمیز حل کنند و نگذارند کار به هیات حل اختلاف برسد، کما اینکه در این هیات تاکنون همه آرا و احکام صادره به اتفاق اکثریت اعضا بوده ولی بهترین کار این است که برای پاسخگویی به اعتماد مردم و پایبندی به سوگندی که یاد کرده اید، بر اساس قانون عمل کنید و هرگز پایتان به هیات حل اختلاف نرسد.
استاندار تهران با یادآوری ۲ خط قرمز مفاسد مالی و مسائل اخلاقی که از ابتدای دولت یازدهم در سرلوحه برنامه های مدیریتی استان اعمال شده، تاکید کرد که همه از جمله منتخبین جدید شوراها باید مراقب باشند که از این خطوط قرمز عبور نکنند.
وی با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه در مورد واریز درآمدهای حاصل از ارزش افزوده بطور مستقیم به خزانه شهری، گفت: این اقدام دست شورا و شهرداران را برای انجام کارهای خلاقانه و توسعه شهری باز می گذارد و بهتر است که با تعامل مثبت با فرمانداران، بخشداران و مدیران سایر دستگاه ها در اندیشه موفقیت در زمینه توسعه شهری و بهبود زندگی مردم باشید.
او از اعضای شوراهای اسلامی شهرهای تابعه استان تهران خواست تا در انتخاب شهرداران معیارهایی مانند حسن شهرت، خلاقیت، اعتدال، تحصیلات و توانمندی را مد نظر قرار دهند زیرا توفیق شهرداران در اصل موفقیت شوراها تلقی می شود و در این خصوص نیز مردم بهترین داور و قاضی هستند.

  • 4 مرداد 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011