معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

ساماندهی ۷۰هکتاری جنگل‌های استان سمنان درطرح احیاو غنی‌سازی جنگل‌ها

11 مرداد 1396

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از سامان‌دهی ۷۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان سمنان در طرح احیا و غنی‌سازی جنگل‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مهدی‌شهر، علی‌نقی حیدریان صبح امروز در آئین تجلیل از جنگل‌بانان استان سمنان که در جنگل‌های منطقه اوپرت شهرستان مهدی‌شهر برگزار شد اظهار داشت: استان سمنان با ۵۹ نفر از عوامل یگان حفاظت به نگهبانی از مراتع و جنگل‌ها مشغول هستند.

وی با تأکید بر لزوم حفاظت از جنگل‌ها خاطرشان کرد: جنگل‌ها و منابع طبیعی سرمایه‌های ملی هستند و باید از آنان حفاظت و حراست کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از اجرای طرح احیا و غنی‌سازی جنگل‌های استان سمنان خبر داد و گفت: ۷۰ هکتار از جنگل‌های استان سمنان در این طرح سامان‌دهی شدند که با کاشت درخت و نهال بلوط و گلابی در راستای احیا و غنی‌سازی جنگل‌ها قدم برمی‌داریم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۰ هکتار از این جنگل‌ها احیاشده است اذعان کرد: حفظ طبیعت و فرهنگ‌سازی برای عدم آسیب‌رسانی به منابع طبیعی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما در استان سمنان است.

حیدریان با بیان اینکه بخش عمده‌ای از جنگل‌های استان سمنان در شهرستان مهدی‌شهر قرار دارد تصریح کرد: بخش عمده‌ای از طرح احیا و غنی‌سازی جنگل‌ها در شهرستان مهدی‌شهر و جنگل‌های “اوپرت” این شهرستان اجراشده است.

وی یادآور شد: کاشت نهال یکی از اساسی‌ترین راه‌های احیای جنگل‌های از بین رفته است و این مهم باید با حمایت مردم و دولت در جنگل‌های استان سمنان انجام شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان گفت: جنگل‌ ها و منابع طبیعی موجود در این محل ظرفیت خوبی را برای جذب گردشگران به استان سمنان ایجاد می‌کند و حفظ این ظرفیت می‌تواند تأثیر به سزایی در اقتصاد استان سمنان نیز داشته باشد.

به گزارش تسنیم، “اوپرت ” منطقه‌ای جنگلی در جوار سرخ ده است که با جنگل‌ های استان مازندران هم‌مرز است.

 

 

جنگل های استان سمنان

  • 11 مرداد 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011