معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

۶۵۰۰ روستا در سراسر کشور با تانکر آبرسانی می‌شود

19 مرداد 1396
۶۵۰۰ روستا در سراسر کشور با تانکر آبرسانی می‌شود

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا کشور گفت: بخش عمده روستاهای کشور با مشکل جدی آب مواجه است و اکنون در کل کشور ۶ هزارو ۵۰۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس, رحیم میدانی, ظهر امروز در بازدید از مجتمع آبرسانی فجر شهرستان گنبدکاووس در حوزه علیمه روستای کرند اظهار داشت: پروژه‌های آبرسانی مانند مجتمع فجر نیاز به اعتبارات ملی دارد که ۲ هزار میلیارد تومان از ردیف ملی دولت برای پیگیری مشکلات آب شرب کشور در نظر گرفته شده که با تصویب آن اتفاقات خوبی رخ می‌دهد.

وی افزود: دولت ۷۰ میلیارد تومان برای خرید و نوسازی تانکر آبرسانی در کشور مصوب کرده که در صورت نیاز, اعتباراتی به حوزه گنبدکاووس پرداخت می‌شود تا مشکل آبرسانی بخش داشلی‌برون از ۲ روز در هفته به ۶ روز در هفته برسد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا تصریح کرد: امید داریم آب شیرین‌کن منطقه کرند تا سال آینده در همین زمان با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان که ۷ میلیارد از منابع دولت و ۷ میلیارد از بخش خصوصی به بهره‌برداری برسد.

وی یادآور شد: با بهره‌برداری از این آب شیرین‌کن, به جای ۱۲۰ کیلومتر مسافت آبرسانی, می‌توان از همین آب برای آبرسانی به روستاهای اطراف با تانکر استفاده کرد.

میدانی تاکید کرد: نصب این دستگاه می‌تواند یک‌هزار و ۶۰۰ مترمکعب آب را در شبانه‌روز به اهالی این منطقه برساند و روستاهای کرند و هوتن که دارای شبکه هستند این آب را با بهترین کیفیت دریافت می‌کنند.

وی درباره سد نرماب گفت: امید داریم در سال آینده سد نرماب آبگیری شود که در صورت بهره‌برداری از این سد ۱۳۰ روستا و ۴ شهرستان از این سد بهره‌مند می‌شوند.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا تصریح کرد: از ماه آینده عملیات اجرایی تونل انحرافی سد چارلی آغاز خواهد شد که در حال حاضر پیمانکار آن معرفی شده است.

میدانی افزود: در ۱۵ سال اخیر یک درجه سانتیگراد دمای هوا افزایش یافته و افزایش کشت پر مصرف سبب شده که عمق آب زیرزمینی از ۵۰ متر به ۴۰۰ متر برسد و این خطر بزرگی در کشور است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا اظهار کرد: اگر بخواهیم کشور ما تا زمانی که کره زمین وجود دارد پایدار بماند باید در مصرف آب و استفاده از سفره‌های زیرزمینی دقت کنیم.

  • 19 مرداد 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011