معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

توسعه روستاها با استفاده از توان بومی

31 شهریور 1396

توسعه روستاها با استفاده از توان بومی:

‌امروزه توجه به روحیه کارآفرینی بین روستاییان و از جمله کشاورزان از مهم‌ترین راه‌کارهای توسعه روستایی محسوب می‌شود، اگر چه کارآفرینی تنها راه‌کار اشتغال‌زایی و افزایش درآمدهای مردم روستایی نیست، اما قطعاً بهترین و بهره‌ورترین نوع آن است.

در دنیای امروز توسعه همه جانبه جز با مشارکت آحاد مردم امکان پذیر نمی‌باشد، مشارکت در روستا بین روستائیان مقیم و غیر مقیم در توسعه و آبادانی هر روستایی ضرورتی اجتناب ناپذیراست.
شناخت مشکلات و کمبودها و نارسائی‌ها و ارائه راه‌حل و پیشنهادات سازنده زمینه ساز عمران و آبادانی روستا در ابعاد مختلف می‌شود، ایجاد روستایی توسعه یافته مبتنی بر الگوی ایرانی، اسلامی علاوه بر پیشرفت کشور که از مطالبات مقام معظم رهبری می باشد مسیر دستیابی به چرخه اقتصاد پویا و زنده را رقم خواهد زد. افزایش مشارکت مردم و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی درسطح روستا، در فرایند برنامه ریزی، تصمیم گیری و اجرای برنامه های توسعه‌ای روستا موثر و نتیجه بخش است.

روستاها به‌عنوان کوچک‌ترین واحد اجتماعی در هر جامعه‌ای، از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند، بی‌شک تلاش برای کاهش مسائل و مشکلات این واحدهای اجتماعی و استقرار مناسب آن‌ها در چرخه توسعه، مستلزم توجه‌ای ویژه و حمایت مسئولین است.امروزه توجه به روحیه کارآفرینی بین روستاییان و از جمله کشاورزان از مهم‌ترین راه‌کارهای #توسعه_روستایی محسوب می‌شود، اگرچه کارآفرینی تنها راه‌کار اشتغال‌زایی و افزایش درآمدهای مردم روستایی نیست، اما قطعاً بهترین و بهره‌ورترین نوع آن است.

در این میان #کارآفرینی_کشاورزی می‌تواند صرف‌نظر از این‌که یک منبع درآمد و اشتغال برای ساکنین روستا باشد در توسعه اقتصادی روستا و در نهایت توسعه روستایی مؤثر باشد.

این متنوع‌سازی اقتصاد روستایی تنها با القا از بیرون محقق نمی‌شود، مگر این‌که کارآفرینان محیط‌های روستایی، خود فرصت‌ها و منابع بالقوه را بشناسند و با استفاده بهینه از آن‌ها تنوع اشتغال و اقتصاد را برای محیط‌های روستایی به ارمغان بیاورند، به همین جهت ایجاد مزیت‌های جدید اقتصادی، افزایش رفاه انسانی، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و برقراری سازگاری بین فعالیّت و فضای زندگی در نواحی روستایی از اهداف راهبردی توسعه روستایی است که می‌تواند از طریق کارآفرینی روستایی و کشاورزی دست یافتنی گردد. بر همین مبنا باید متعهد به استفاده از تمام ظرفیتهای فکری هم روستائیان در جهت حل مشکلات باشیم.

  • 31 شهریور 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011