معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

کوچ زودهنگام عشایر کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

5 مهر 1396

معاون توسعه و عمران امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد از کوچ زود هنگام عشایر این استان به ۳۵۰ منطقه قشلاقی خبر داد و گفت: زمان رسمی کوچ ۱۵ مهر ماه است.

بهمن آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در یاسوج اظهار داشت: انتظار می‌رود عشایر این استان در زمینه کوچ مطابق با برنامه زمانبندی و مشخص حرکت کنند تا شاهد وقوع کمترین مشکل باشیم.

وی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی لازم برای امنیت عشایر در هنگام کوچ پیش بینی شده است، عنوان کرد: تلاش‌های مجموعه فرماندهی انتظامی استان در زمینه تامین امنیت و ارامش جامعه کم توقع و مولد عشایر ی در هنگام کوچ ستودنی است و انتظار داریم در هنگام کوچ امسال نیز ماموران انتظامی نهایت همکاری داشته باشند.

آزادی با بیان اینکه ۱۱ هزار خانوار عشایری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، ادامه داد: سالانه بیش از یک هزار و ۶۵۰ تن گوشت، ۲۶ هزار تن شیر و ۳۵ درصد صنایع دستی استان توسط جامعه عشایری تولید می‌شود.

معاون توسعه و عمران امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه خدمت به جامعه عشایری را برای خود افتخار می‌دانیم، ابراز کرد: طی چند سال اخیر از هیچ تلاشی برای خدمات دهی مطلوب به جامعه عشایری استان دریغ نکردیم و اگر در جایی نتوانستیم به جامعه هدفمان خدمت در خور شان ارائه‌کنیم، عذرخواهی می‌کنیم.

آزادی از پرواربندی ۳۴ هزار راس دام با اجرای طرح زنجیره تولید خبر داد و افزود: با اجرای این طرح ۴۵۰ تن گوشت به تولیدات جامعه عشایر ی استان اضافه شد که این مهم نقش موثری در اقتصاد استان دارد.

وی بیان کرد: دولت یازدهم و به فراخور گذشته نیز دولت دوازدهم برنامه‌های مدونی برای ماندگاری جامعه عشایر ی دارد که در این زمینه تسهیلات ارزان قیمت قرض الحسنه در اختیار عشایر قرار می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

  • 5 مهر 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011