معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

اجرای طرح مقاوم سازی منازل روستایی دزفول با پرداخت تسهیلات بلاعوض

18 آبان 1396
طرح مقاوم سازی منازل روستایی

معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری ویژه دزفول گفت:طرح مقاوم سازی منازل روستایی دهستان احمدفداله این شهرستان با پرداخت تسهیلات بلاعوض از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شد.

عبدالحسین پوررکنی به خبرنگار ما افزود:در بازدیدی که با حضور مسئولان استانی بنیاد مسکن،امور عشایر ، راه وشهرسازی و حمل و نقل جاده ای و آب وفاضلاب روستایی استان خوزستان از مناطق روستایی دهستان احمدفداله از مناطق سخت گذر دزفول انجام شد مشکلات این مناطق بررسی شد.
وی افزود:با توجه به اینکه خانه های روستایی به علت رانش زمین و زلزله احتمالی از پایداری لازم برخوردار نیستند مقرر شد تسهیلات بلاعوض ۴۰ میلیون ریالی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به ساکنان دهستان احمدفداله پرداخت شود.
معاون فرماندار دزفول گفت:در راستای محرومیت زدایی از روستاهای این شهرستان تصمیم های خوبی گرفته شده و مقرر شد ۱۹ دهیاری دیگر در بخش شهیون دزفول تشکیل شود این درحالی است که در حال حاضر تنها ۱۱ روستای بخش شهیون دهیاری دارند.
وی ادامه داد:با تشکیل دهیاری طرح هادی در روستاها اجرا می شود و اعتبارات بنیاد مسکن و امور روستایی به روستاها تعلق می گیرد و این اقدام می تواند گام مثبتی در راستای محرومیت زدایی از دسهتان محروم احمد فداله باشد.
پوررکنی اظهار کرد:مدیر کل امور روستایی استانداری خوزستان در این بازدید قول مساعد داد استانداری اعتباری به حل مشکل جاده احمدفداله اختصاص دهد.
معاون فرماندار دزفول مشکل آبرسانی را از دیگر مشکلات بخش شهیون دزفول دانست و گفت:چهار روستای دهستان احمدفداله دزفول با مشکل آبرسانی مواجه هستند و آبرسانی به این روستاها با تانکر انجام می شود که به دلیل بعد مسافت و خشکسالی چاه های آب آنها با مشکل مواجه شده است لذا مقرر شد یک خودروی آبرسان ۲۰ هزار لیتری ویژه منطقه احدفداله در نظر گرفته شود تا مشکل تامین آب اهالی این روستاها حل شود.

طرح مقاوم سازی منازل روستایی

طرح مقاوم سازی منازل روستایی

وی بیان داشت:با توجه به اینکه در فصل زمستان به علت برف گیر بودن منطقه تردد خودرو به دهستان احمد فداله به سختی انجام می شود مقرر شد محلی برای نگهداری ماشین آلات راهسازی در احمد فداله تاسیس شود تا هنگام ارائه خدمات در زمان برف و باران با مشکل مواجه نشوند.
دهستان احمدفداله از توابع بخش شهیون دزفول با ۵۰ روستا حدود هفت هزار نفر جمعیت دارد.
منطقه احمدفداله ۲۰ درصد مساحت شهرستان دزفول را شامل می شود.
جاده احمد فداله به عنوان یکی از مسیرهای کوچ عشایر از اهمیت زیادی برخوردار میباشد.
شهیون ، سردشت ، چغامیش و بخش مرکزی چهار بخش شهرستان دزفول می باشند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

www.irna.ir

  • 18 آبان 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011