معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

آماده سازی شهرها برای زائران اربعین حسینی

18 آبان 1396

آماده سازی شهرها برای زائران اربعین حسینی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل امور روستایی وشوراها تمامی پشت بام ها و دیوارهای ساده و کاهگلی روستاهای خرمشهر، شلمچه، پل‌نو، بستان، سوسنگرد، کوت سید نعیم، سید هادی، مرعی، حمیدیه، دشت آزادگان و چذابه با پارچه‌های مشکی و پرچمهای منقش به نام امام حسین(ع) تزیین شده‌اند و اهالی خود را برای حماسه‌ای بزرگ با عنوان اربعین آماده کرده اند.

ساکنان روستاهای نزدیک پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه در استان خوزستان که خود را برای استقبال با شکوه از زائران اربعین حسینی آماده و پرچم های سیاه رنگ عزا را بر افراشته و موکب های بین راهی را بر پا کرده‌اند. زائرانی که در روزهای آتی و برای راهپیمایی عظیم اربعین قصد رهسپاری به پایانه مرزی شلمچه و چذابه را دارند می‌توانند در طول مسیر از پذیرایی روستاییان بین راه در موکب های مستقر شده مردمی بهره بگیرند و ساعتی را در زیر سایه چادرهای برافراشته شده بیاسایند.

ساکنان شهرها و روستاهای نزدیکی پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه که خود نیز اعتقاد ویژه‌ای به زیارت اربعین حسینی دارند، این روزها باب خدمت به مسافران و مهمانان امام حسین(ع) را ضروری می‌دانند و در موکب های بین راهی شرایط را برای تناول شربت، غذا و استراحت زائران فراهم آورده‌اند.

زائرانی هم که در روزهای آتی برای زیارت اربعین عازم مرز شلمچه و چذابه هستند می‌توانند از مهمان نوازی روستاهای بین راهی بهره مند شوند و همراه خانواده ساعتی را در خانه‌های روستاییان آرامش بگیرند. اهالی شلمچه تا چذابه در روزهای تردد زائران اربعین حسینی اجازه نمی‌دهند هیچ مسافری با بدن و پاهای خسته به پیاده‌روی ادامه دهد بلکه او را به منزل کوچک خود برده و ضمن فراهم آوردن شرایط استراحت و تغذیه، زائر را آماده ادامه راه خواهند کرد.

این روزها درِ اکثریت منازل روستاهای شلمچه تا چذابه به روی زائران اربعین حسینی باز است و ساکنان مهمان نواز این روستاها با رویی گشاده پذیرای زوار امام حسین (ع) خواهند بود.
@dehyariha_moa

  • 18 آبان 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011