معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

ابلاغ درجه دهیاری استان بوشهر

28 دی 1396
ابلاغ مجوز تعيين و ارتقاي درجه 352 دهياری

مجوز تعیین و ارتقای درجه ۳۵۲ دهیاری استان بوشهر ابلاغ شد.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از بررسی درخواست استانداری بوشهر در زمینه درجه بندی تعدادی از دهیاری های این استان و ابلاغ مجوز تعیین درجه ۳۵۲ دهیاری از سوی رئیس این سازمان خبر داد.

سعیدرضا جندقیان با بیان خبر فوق افزود، در شصت و ششمین جلسه‌ کمیسیون ملی تعیین درجه‌ دهیاری‌ها‌ که در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تشکیل شد، مدارک مربوط به تعیین و ارتقای درجه‌ دهیاری‌های استان بوشهر بررسی و مورد ارزیابی قرار گرفت که ۳۵۲ دهیاری واجد شرایط شناخته شد.
وی افزود: بر این اساس درجه مربوط به ۲۹۲ دهیاری تعیین و درجه مربوط به ۶۰ دهیاری ارتقا یافت.

جندقیان در ادامه اظهار کرد: پس از ابلاغ درجه دهیاری‌های استان بوشهر در سال جاری که دومین نوبت درجه‌بندی دهیاری‌های استان است، تمامی دهیاری‌های این استان تعیین درجه شده‌اند که از این تعداد ۴۸درصد از دهیاری‌ها دارای درجات یک و دو و ۳۶ درصد دارای درجات سه و چهار و ۱۶درصد نیز درجه پنج و شش دارند.

وی افزود: با توجه به اینکه پس از دو سال از تاریخ صدور مجوز، دهیاری‌ها درجه‌بندی می‌شوند تاکنون ۲۰ هزار و ۳۱۹ دهیاری در کشور درجه‌بندی شده‌اند که با توجه به تعداد مجوزهای صادره نسبت به دو سال قبل، بیش از ۶۵درصد دهیاری‌ها در حال حاضر از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تعیین درجه شده‌اند.

جندقیان با بیان اینکه درجه‌بندی دهیاری‌ها در ساماندهی و نظام‌بخشی به ساختار تشکیلاتی دهیاری‌ها مؤثر می‌باشد، اضافه کرد: لازم است تا استانداری‌های سراسر کشور، با دقت هرچه بیشتر روستاهای واجد شرایط خود را بر اساس سه شاخص وسعت، جمعیت و درآمد به منظور تعیین و یا ارتقا درجه شناسایی نمایند.

وی در خاتمه متذکر شد: مشخصات دهیاری های واجد شرایط پس از تأیید اعضای محترم کمیسیون تعیین درجه دهیاری‌های استان، برای بررسی در کمیسیون ملی تعیین درجه دهیاری‌ها باید به معاونت امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ارسال شود.

 

منبع: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور

  • 28 دی 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011