معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

افزایش تعداد دهیاران زن در دوره پنجم شوراها

28 دی 1396
افزایش تعداد دهیاران زن در دوره پنجم شورا ها

معاون امور دهیاری ها: تعداددهیاران زن در دوره پنجم شوراها به ٢ هزار و ۵٠٠ نفر افزایش یافته است

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با بیان اینکه در دوره چهارم شوراهای اسلامی شهر و روستا ٢ هزار و ١۶٧ دهیار زن داشتیم، گفت: در دوره پنجم این میزان به ٢ هزار و ۵٠٠ دهیار زن افزایش یافته است.
سعیدرضا جندقیان که روز سه شنبه ۲۶ دی در نشست تخصصی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با دهیاران زن سراسر کشور در محل باشگاه نهاد ریاست جمهوری سخن می گفت، افزود: به طور یقین برای توسعه روستاها باید ظرفیت ها و قابلیت های زنان را بیشتر درک کنیم.

وی با بیان اینکه کمتر از هفت و نیم درصد دهیاران زن هستند، گفت: با وجود اینکه در دولت یازدهم تلاش های زیادی برای توسعه روستاها انجام شده است اما هنوز بر این باور هستیم که عدم توسعه روستاها به دلیل مشارکت ندادن بانوان است.

جندقیان در ادامه افزود: از سال ١٣٨٢ تاکنون ١٣ هزار میلیارد تومان اعتبار در روستاها تزریق شد که ٩ هزار و ۴٧٠ میلیارد تومان آن در دولت یازدهم یعنی ٧٣ درصد این اعتبارات به روستاها داده شده است.
جندقیان ادامه داد: چند فعالیت خوب در حوزه دهیاری ها انجام شده که مهمترین آن لایحه دهیاری ها است که اکنون در هیات دولت در حال بررسی است.
وی اضافه کرد: امیدواریم معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برای تامین امنیت شغلی، ثبات شغلی و تامین مالی دهیاران در این زمینه ما را یاری کند تا این طرح به زودی تصویب شود.

 

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

  • 28 دی 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011