معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

بخشداری بسطام با زلزله ۲ریشتری هم تخریب خواهد شد

1 بهمن 1396

فرماندار شاهرود بابیان اینکه تقویت زیرساخت‌های مدیریت بحران باید از همین مجموعه فرمانداری و بخشداری‌ها صورت گیرد، گفت: بخشداری بسطام با زلزله دو ریشتری هم تخریب می‌شود.

بخشداری بسطام با زلزله ۲ریشتری هم تخریب خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا هاشمی در نشست مدیریت بحران شاهرود که پیش از ظهر یکشنبه در فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، ضمن بیان اینکه بخشداری بسطام با زلزله دو ریشتری هم تخریب می‌شود، تأکید کرد: بخشداری به‌عنوان مرکز فرماندهی و مدیریت بحران در بخش بسطام، در یک مدرسه مخروبه چند ده‌ساله واقع‌شده که متأسفانه استانداردهای لازم را ندارد.

وی افزود: ساختمان بخشداری جدید نزدیک به ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و می‌بایست نگاه ویژه‌ای نسبت به مجموعه بخشداری داشته باشیم تا این مکان که در روزگار حادثه، خود باید مقر فرماندهی مدیریت بحران باشد، به یک بحران بدل نشود.

سالن مدیریت بحران بسطام و بیارجمند تکمیل شود

رئیس شورای مدیریت بحران شاهرود گفت: تنها سالن مدیریت بحران شهرستان که کاملاً تکمیل‌شده، سالن شهرداری است که البته باید گلایه کرد که هیچ اقدامی نسبت به نصب تابلوی آن نشده و چندین بار قول پیگیری آن داده‌شده است اما در کنار این طرح باید گفت دو ساختمان دیگر در حوزه مدیریت بحران بلاتکلیف هستند یکی ساختمان امور بحران شهر بسطام و دیگری در شهر کلاته خیج که استدعا داریم نسبت به تکمیل این دو ساختمان نیز همکاری‌های لازم صورت گیرد.

هاشمی بابیان اینکه زمین سالن مدیریت بحران شهر مجن نیز تهیه‌شده است، تأکید کرد: فرمانداری اعلام آمادگی دارد به دلیل اینکه امسال اعتبارات توزیع‌شده‌اند، در سال آینده اعتباری را به این مکان تخصیص دهیم که می‌تواند این اعتبارات از محل تخصیص اعتبارات حوادث غیرمترقبه استانداری سمنان صورت گیرد و فرمانداری شاهرود هم مقداری را از محل تملک دارایی به این طرح پرداخت خواهد کرد.

وی افزود: مجن، کلاته خیج و بسطام دارای اهمیت ویژه‌ای هستند چراکه بعضاً شاهد وقوع برف‌های سنگین در این محدوده و ضرورت اسکان درراه ماندگان هستیم و همچنین این مناطق شاهد زلزله و سیل نیز بوده‌اند که ساختمان مدیریت بحران در آن‌ها ضرورت دارد.

خشکسالی دغدغه بزرگ شاهرودی ها

معاون استاندار سمنان در دیگر بخش سخنان خود، گفت: برگزاری مانور زلزله و همچنین دوره آموزشی مدیریت بحران دو مقوله مهم در مجموعه مدیریت بحران استان بود که طی دو سال اخیر با مشارکت دستگاه‌های عضو شاهد اجرای آن برای نخستین بار بودیم و این از نگاه مثبت مسئولان استانداری نسبت به مقوله مدیریت بحران نشأت می‌گیرد.

هاشمی تأکید کرد: شاهرود در زمره شهرستان‌های حادثه‌خیز است که در آن آتش‌سوزی جنگل‌ها، سیل، زلزله و خشک‌سالی مسبوق به سابقه قلمداد می‌شود لذا برگزاری نشست‌های مدیریت بحران در این شهرستان دارای اهمیتی ویژه است

وی افزود: امروز خشک‌سالی به‌مثابه یک بحران در شاهرود مهم‌ترین تهدید است و علاوه بر اینکه باید دست به دعا بر پناه ایزد یکتا داشته باشیم، می‌بایست اقدامات لازم را نیز در راستای کاهش مخاطرات مرتبط با خشک‌سالی در دستور کار قرار داده تا بتوانیم آثار سوء آن را کاهش دهیم.

بیمه روستایی ترویج شود

فرماندار شاهرود بابیان اینکه بخشداران و دهیاران می‌بایست مقوله بیمه روستایی را به جد پیگیر باشند، تأکید کرد: بیمه‌های روستایی می‌تواند با هزینه‌ای بسیار کم در شاهرود به‌صورت پایلوت انجام شود تا بدین‌وسیله بتوانیم در راستای کاهش مخاطرات طبیعی و آثار سوء آن اهتمام داشته باشیم.

هاشمی تأکید کرد: نظام‌مهندسی دقت لازم را در راستای مقاوم سازی خانه ها با تجربه ای که مدیران ما از کرمانشاه به دست آوردند باید در نظر داشته باشد اما از سوی دیگر بنیاد مسکن، مسکن و شهرسازی و شهرداری ها نیز می بایست به این مهم عنایت ویژه ای داشته باشند تا شاهد کمترین خسارات در حوادث احتمالی باشیم.

وی افزود: مدیران آبفای شهری و روستایی نیز باید نسبت به شناسایی و جانمایی نقاطی در سطح شاهرود اقدام کنند تا چنانچه شهرستان با کمبود آب به خصوص در آستانه فصل گرما مواجه شد، نگران تامین آب و مدیریت آن نباشیم که این امر از امروز باید دقت نظر لازم را بر آن مشاهده کنیم. 

  • 1 بهمن 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011