معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

نخستین شورایاری روستایی کشور در هرمزآباد رفسنجان کلید خورد

7 بهمن 1396
نخستین شورایاری روستایی کشور در هرمزآباد رفسنجان کلید خورد

نخستین شورایاری روستایی کشور در هرمزآباد رفسنجان با حضور بخشدار مرکزی رفسنجان رسماً آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس شورای اسلامی هرمزآباد جمعه شب در مراسم افتتاحیه این طرح با بیان اینکه یکی از برنامه های ما مشارکت مردم در امور روستا و استفاده از نظرات آنها بود، گفت: این وعده مقداری به طول کشید و نتوانستیم در شش ماه گذشته به وضعیت دهیاری و شورا سامان دهیم و پروژه های عمرانی را در این مدت نتوانستیم انجام دهیم که تشکیل نشدن جلسات شورا و نبود بودجه از دلایل آن بود و نزدیک به ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون بدهی داریم.

اسماعیل رضوی مقدم تشکیل شورایاری ها را استفاده از نظرات مردم روستا خواند و گفت: این مهم برای نخستین بار در سطح روستاها در کشور انجام می گیرد ولی در شهر تهران انجام می شود.

رضوی مقدم از تقسیم بندی شورایاری ها به کمیسیون های مختلف خبر داد و بیان کرد: افراد عضو شورایاری ها در هفت کمیسیون فرهنگی، عمرانی، اقتصادی، زنان و خانواده، اجتماعی، ورزشی و بهداشت و درمان تقسیم بندی می شود و در اساسنامه آن یک برنامه کلی، آئین نامه و اهداف و حدود و اختیارات شورایاری ها ارائه کرده ایم.

وی با تأکید بر اینکه می خواهیم از نظرات و تجارب اهالی در قالب شورایاری ها استفاده کنیم، ابراز داشت: می خواهیم مخارج و درآمدهای خود را به صورت شفاف با مردم در میان بگذاریم. دخالت شورا کمتر و مشارکت مردم بیشتر می شود.

رضوی مقدم با اشاره به اینکه شورا نمی تواند با پنج نفر در همه حوزه ها تمرکز کند، تصریح کرد: یکی دیگر از مزایای شورایاری ها استفاده از انرژی و توان جوانان و اعتماد به آنها است.

وی بیان داشت: شورایاری ها حداقل ۹ نفر و حداکثر ۱۱ نفر هستند و به محض تشکیل، در جلسه اول رئیس و نایب رئیس را به صورت رای گیری انتخاب می کنند و حدود و اختیارات آنها از سوی شورای مرکزی معین شده است.

وی با بیان اینکه کارها در زمینه های مسائل مختلف که به شورا ارجاع می شود به کمیسیون های مختلف سپرده می شود، افزود: پس از آن شورای مرکزی تصمیم نهایی را در خصوص آن طرح خواهد گرفت.

رضوی مقدم بر تعیین یک برنامه زمان بندی کاری مشخص سالیانه از سوی کمیسیون های مختلف تأکید کرد و یادآور شد: از قطعیت ثمربخشی این طرح مطمئن هستیم و از بخشدار بخش مرکزی درخواست می کنیم نسبت به این موضوع اهمیت ویژه ای قائل شود و اگر توانست اعتباری به این طرح اختصاص دهد و اعضای کمیسیون ها به عنوان عضو شورا تلقی کند.

وی اضافه کرد: در ایام دهه فجر در هرمزآباد جشنی خواهیم داشت و در این برنامه الواح تقدیر به کسانی که در آئین جوش زنی ایران در تهران شرکت داشتند تقدیم می شود.

  • 7 بهمن 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |


پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011