معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

ممنوعیت صدور مجوز مشاغل خانگی مرتبط با طیور در سمنان

11 بهمن 1396
ممنوعیت صدور مجوز مشاغل خانگی مرتبط با طیور در سمنان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان بر ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی پیشگیری از آنفلوانزای پرندگان در سمنان تأکید کرد .

به گزارش ایسنا، علی آقا شاهی در جلسه کمیته فنی که با موضوع پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و در سالن جلسات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سمنان برگزار شد اظهار کرد: آنفلوانزای فوق حاد طیور یک بیماری ویروسی در بین پرندگان است که در فصل زمستان شیوع پیدا می‌کند .

وی با بیان اینکه رعایت اصول بهداشتی در مرغداری‌های استان سمنان سبب کنترل و عدم شیوع این بیماری می‌شود بیان کرد: با رعایت اصول بهداشتی از سوی مرغداری‌های استان سمنان، موج نخست بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این استان مشاهده نشد و انتظار می‌رود تا این روند ادامه یابد .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان با تأکید بر اینکه شیوع این بیماری سبب تلفات شدید در طیور شده و این مهم ممکن است بر بازار مصرف محصولات مرتبط با طیور تأثیر بگذارد بیان کرد: باید با رعایت مسائل بهداشتی و بررسی دقیق موارد غیرعادی از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مرغداری‌های سمنان پیشگیری کرد .

وی با اشاره به برخی مصوبات این نشست گفت: باتوجه به شیوع این بیماری مشترک مقرر شد تا دوره‌های آموزشی و ترویجی برای گروه‌های مختلف هدف مرغداران صنعتی بومی روستایی عمومی مردم و به‌ویژه روستاییان با همکاری مشترک جهاد کشاورزی، دامپزشکی شرکت تعاونی مرغداران، بخشداری و دهیاری‌ها برگزار شود .

برگزاری ممنوعیت صدور مجوز مشاغل خانگی در حوزه طیور یا ماکیان و فرآورده‌های آن از دیگر مصوبات مهم این جلسه در راستای مبارزه با شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سمنان بود همچنین تشدید اقدامات بهداشتی و قرنطینه‌ای به مرغداران از سوی شرکت تعاونی مرغداران و تلاش در جهت گزارش تلفات غیرعادی پرندگان به دامپزشکی و عدم خرید طیور از سایر استان‌ها از دیگر از مصوبات این نشست بود.

  • 11 بهمن 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011