معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

نقش مهم طرح اشتغال خانگی در مهاجرت معکوس روستائیان

17 بهمن 1396
نقش مهم طرح اشتغال خانگی در مهاجرت معکوس روستائیان

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی : ظرفیتی که توسط این طرح در راستای حل نیازها، ایجاد بازار کار، فراهم‌سازی درآمد مناسب و شغل پایدار فراهم می‌شود، می‌تواند مانع مهاجرت روستائیان و ساکنان شهرهای کوچک شود.

مهناز امامدادی‌ طارمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در طرح اشتغال خانگی تأکید بر فعالیت‌های پشتیبان و تعاونی است، اظهار کرد: تلاش می‌شود تا از ظرفیت تعاونی‌ها و سازمان‌های مردم نهاد برای احیاء مشاغل خانگی و خُرد پایدار استفاده کرد.

وی با بیان اینکه بانوان بیشترین جمعیت فعال در حوزه مشاغل خُرد و خانگی هستند، افزود: در طرح اشتغال خانگی تفاوتی در جنسیت وجود ندارد و تمامی افراد با هر ایده و توانی می‌توانند در این طرح سهیم باشند.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی با اشاره به اینکه در طرح توسعه اشتغال توسعه پایدار روستایی و عشایر پیش‌بینی شده است که ۱۰ درصد برای مشاغل خُرد و خانگی تخصیص یابد، تصریح کرد: مشاغل خانگی با هدف ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و کوچک طراحی شده که در آن تلاش می‌شود آنچه که هست، تثبیت، شغل‌های موجود حمایت و مشاغل جدید نیز ایجاد شود.

وی با ذکر اینکه ذاتاً ماهیت طرح به گونه‌ای است که اشتغال جدید و پایدار را به همراه دارد، خاطرنشان کرد: الگوی توسعه مشاغل خانگی و خرد در هشت استان پایلوت انجام خواهد شد که در راستای احیای رشته‌های
منسوخ شده، ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی موجود اجرایی خواهد شد.

  • 17 بهمن 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011