معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

از بلاتکلیفی مسکن مهر پلدختر تا احداث پارک صخره‌ای

24 بهمن 1396
از بلاتکلیفی مسکن مهر پلدختر تا احداث پارک صخره‌ای

شهردار پلدختر از استمرار بلاتکلیفی مسکن مهر این شهرستان انتقاد کرد.

صمد چراغی پور در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه در سال جاری ۳۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی به شهرداری پلدختر اختصاص‌یافته است اظهار داشت: تاکنون از این مبلغ ۲۶ درصد تخصیص داده‌شده و شهرداری به آن بسنده نکرده و سعی دارد فراتر از آن کار انجام دهد.

وی به برنامه‌های کوتاه‌مدت خود اشاره کرد و افزود: درگذشته به دلیل کمبود ماشین زباله از ماشین دهیاری روستای سراب حمام برای جمع‌آوری زباله‌های شهری با آرم دهیاری استفاده می‌شد که زیبنده نبود.

افزایش سطل آشغال‌های سطح شهر

شهردار پلدختر گفت: پنج دستگاه خودرو مکانیزه حمل زباله به ناوگان تنظیف شهرداری پلدختر در راستای جمع‌آوری زباله‌ها و شستشوی سطل‌های زباله برای رفع بوی بد در تابستان با توجه به گرمای زیاد منطقه اضافه‌شده است.

چراغی پور افزود: درگذشته ۲۰۰ سطل زباله در سطح شهر جانمایی شده که اکنون بیش از ۲۰۰ سطل زباله خریداری‌شده و در اسفند ماه سال جاری در سطح شهر قرار می‌گیرند تا شاهد یک تغییر اساسی در نظافت عمومی باشیم و با چهره‌ای زیبا و تمیز از شهر به استقبال نوروز برویم.

وی خاطرنشان کرد: برای خرید این وسایل در راستای تنظیف چهره شهر و جمع‌آوری و ساماندهی زباله‌های سطح شهر مبلغ ۱۰ میلیارد ریال توسط شرکت خدماتی هزینه شده که در سطح استان منحصربه‌فرد است.

احداث «جاده سلامت» و پارک «صخره‌ای»

شهردار پلدختر احداث طرح آب‌نما و نورپردازی پل فلزی در راستای ایجاد چشم‌اندازی زیبا در شهر را از برنامه‌های کوتاه‌مدت شهرداری پلدختر برشمرد.

چراغی پور به برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت خود اشاره کرد و افزود: باوجود پل تاریخی و رودخانه در کنار صخره‌های زاگرس به‌عنوان خاستگاه طبیعی و تاریخی توسعه پارک صخره‌ای با جمع‌آوری دکه‌های اطراف آن می‌تواند بهترین چشم‌انداز برای شهر و کسانی باشد که از خارج وارد پلدختر می شوند.

وی افزود: سال آینده پارک صخره‌ای پلدختر به‌عنوان یک فضای آبرومند مورداستفاده مردم، میهمانان و مسافران قرار می‌گیرد.

چراغی پور به طرح «جاده سلامت» شهر پلدختر اشاره و خاطرنشان کرد: «جاده سلامت» فعلی شهر پلدختر در بخش غربی شهر فضای مناسب و مطلوبی ندارد، این نوید را به مردم می‌دهیم که تا سال آینده با تغییرات اساسی در فضای سبز و مبلمان شهری و بهسازی تکمیل آن و نصب ست‌های ورزشی مناسب جاده سلامت متفاوتی را تحویل آن‌ها دهیم.

بلاتکلیفی مسکن مهر پلدختر

وی از جانمایی مسکن مهر پلدختر انتقاد کرد و افزود: سایت مسکن مهر به دلایل کارغیر کارشناسی و بدون مشاوره مطالعاتی بر اساس مصوبه‌ای وارد محدوده شهری شده و برای جمع‌آوری آب‌های سطحی در این منطقه فکری نشده و این در حالی است که این محدوده مسیر آب‌های سطحی زیادی است.

شهردار پلدختر گفت: مقرر شد چند دستگاه اجرایی در راستای رفع معضل کمک کنند که به وظایف خود عمل نکردند و سرگردان و بلاتکلیف مانده و در چند روز گذشته شرکت مشاوره بااعتبار ۳۵۰ میلیون ریال طرح مطالعاتی آن را قبل از سال انجام و تحویل شهرداری بدهد تا بررسی و عملیات اجرایی آن آغاز شود.

 

منبع: خبرگزاری مهر

  • 24 بهمن 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011