معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

۲۰ روستای هدف گردشگری در استان همدان شناسایی شد

19 فروردین 1397
۲۰ روستای هدف گردشگری در استان همدان شناسایی شد

مدیرکل بنیاد مسکن همدان گفت: ۲۰ روستای هدف گردشگری در استان همدان شناسایی و به تائید داوران رسیده و عملیات عمرانی و مطالعاتی ۱۱ روستا نیز انجام‌ شده است.

با اعلام اینکه به‌واسطه پیگیری مجدانه استان در بخش اعتبارات تملک دارایی و قیر اعتباری، میزان اعتبارات تخصیص‌ یافته به همدان از محل اعتبارات ملی از مرز ۵۰میلیارد تومان عبور کرد، اظهار داشت: این میزان اعتبار در حوزه بهسازی و ساماندهی کالبدی روستاهای استان تخصیص‌یافته و بر اساس آن نیز بیش از ۲۹۸طرح عمرانی تعریف‌شده است.

وی بابیان اینکه در سال گذشته بیش از ۱۳۴روستا از قیر اعتباری برخوردار شده‌اند افزود: پیش‌بینی می‌کنیم از محل این اعتبار تا ۱۸۰روستا از قیر اعتباری سال گذشته برخوردار و بهره‌مند شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان عنوان کرد: به دلیل توجه خاص مسئولان به این موضوع در سال گذشته معابر روستایی و محورهای بیش از ۱۵۰ روستا آماده اجرای عملیات آسفالت‌ریزی شده‌اند که با آغاز فصل کاری عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: از سال ۹۴تاکنون ۳۰۳روستای استان از اعتبارات قیر اعتباری برخوردار شدند که با افزایش فراوان اعتبارات تخصیص‌ یافته در سال ۹۶ پیش‌بینی می‌کنیم این تعداد روستاها از ۳۰۳ مورد به ۳۶۰روستا افزایش یابد.

ظفری درباره وضعیت روستاهای مقصد گردشگری استان نیز ابراز کرد: در حال حاضر اعتبارات مطالعاتی و اجرایی روستای خاکو به میزان ۳۰۰ میلیون تومان، اعتبارات روستای حیدره دارالامام به میزان ۲۰۰ میلیون تومان و اعتبارات روستای ملحم دره به میزان ۲۵۰ میلیون تومان مصوبه شده است که امسال هر سه پروژه به پیمان گذاشته می‌شوند.

وی اعلام کرد: در حال حاضر در استان همدان ۲۰روستای هدف گردشگری و واجد ارزش شناسایی و به تائید داوران رسیده و عملیات عمرانی و مطالعاتی ۱۱ روستا نیز انجام‌شده است که امید داریم مجموعه‌های متصدیان بتوانند در راستای جذب توریست از ظرفیت‌های ایجادشده بهره‌مند شوند.

این مسئول درباره میزان تسهیلات بلاعوض واگذار شده از حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) در سال ۹۶ نیز اظهار داشت: در این حوزه ۸ میلیارد تومان اعتبار به استان همدان تخصیص‌ یافته است و هزار و ۲۰۰ متقاضی نوسازی و بهسازی مسکن روستایی نیز شناسایی‌ شده‌اند.

وی بابیان اینکه تنها افرادی که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نبوده و از نظر مالی نیز توان تکمیل و اتمام بهسازی و نوسازی منازل خود را ندارند مشمول استفاده از کمک‌های بلاعوض حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره)می‌شوند# افزود: این افراد باید هنگام بهسازی و نوسازی منازل خود ضوابط و مقررات ملی ساختمان را رعایت کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان با اشاره به اینکه به هریک از متقاضیان واجد الشرایط مبلغ ۸ میلیون تومان کمک بلاعوض داده می‌شود عنوان کرد: این سیاست در سال ۹۷ نیز ادامه داشته و امیدواریم تعداد متقاضیان واجدالشرایط بیشتری را تحت حمایت این طرح قرار دهیم.

وی گفت: در طول سال‌های گذشته یکصدویک هزار فقره تسهیلات به متقاضیان پرداخت‌ شده است که از این مقدار ۹۰ هزار فقره منتج به ساخته‌شدن منازل شده و یازده هزار فقره نیز یا قطع وام شده یا نیمه‌تمام باقی‌ مانده است.

ظفری با اعلام اینکه از ۱۰۱ هزار فقره تسهیلات هزار و ۲۰۰ فقره در سال ۹۶ شناسایی‌شده‌اند ابراز کرد: در این عرصه ۹هزار و ۸۰۰ فقره تسهیلات، سهمیه استان همدان در سال ۹۶ تعیین‌ شده بود که از این مقدار ۸هزار و ۷۰۰ فقره تأمین مالی شده است.

وی بابیان اینکه بیش از ۳ هزار فقره نیز در سال ۹۶ ساخته‌شده و مابقی پروژه‌ها در ماه‌های آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند گفت: امسال پیش‌بینی می‌کنیم میزان اعتبار در نظر گرفته‌ شده برای استان همدان در بخش کمک‌های بلاعوض از مرز ۱۰ میلیارد تومان فراتر رود.

  • 19 فروردین 1397
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011