معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

نشست بانوان شورایی و دهیار استان زنجان برگزار می شود

2 اردیبهشت 1397
نشست بانوان شورایی و دهیار استان زنجان برگزار می شود

معاون اداری و اجرایی شورای اسلامی استان زنجان گفت: نخستین نشست بانوان عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا و بانوان دهیار استان در دور پنجم شوراها سوم اردیبهشت برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از شورای اسلامی استان زنجان، سولماز شهبازی با بیان اینکه در آستانه روز ملی شوراها نخستین نشست بانوان عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا و بانوان دهیار استان در دور پنجم شوراها سوم اردیبهشت برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: این نشست به منظور هم افزایی، تبادل تجربیات و توانمند سازی بانوان در حوزه جلب مشارکت‌های مردمی و تقویت اعتماد اجتماعی برگزار می‌گردد.

وی با تاکید بر توانمند سازی بانوان شورایی و دهیاران زن اظهار کرد: بانوانی که در امور اجتماعی مشارکت و کسب تجربه می‌کنند باید با توانمند سازی مستمر در مسیر توسعه و رونق جامعه هدایت شوند و ظرفیت‌های آن‌ها محدود به دوره عضویت در شورا نباشد.

شهبازی افزود: با گذر زمان و در پی انتخابات متعدد، آرا برخی افراد در ادوار مختلف ریزش داشته و امکان حضور مجدد آن‌ها در شوراها از بین می‌رود. در واقع افرادی که طی چهار سال عضویت در شوراها تجاربی اندوخته‌اند و جامعه برای آن‌ها هزینه کرده ممکن است یک‌باره از عرصه فعالیت‌های اجتماعی کناره گیری کنند و تجارب آن‌ها بلااستفاده می‌ماند.

مشاور رسانه‌ای شورای استان یادآور شد: بانوان عضو شورا و دهیار در گستره شهری و روستایی مشغول فعالیت هستند و توان ایجاد فرصت‌های مناسبی برای فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی اقتصادی را دارا هستند که باید آن را بالفعل کرد.

شهبازی با اشاره به عضویت ۱۱۳ نفر در شوراهای اسلامی شهرها تعداد بانوان شورای شهرها را ۱۲ نفر اعلام و خاطر نشان کرد: از حدود دو هزار نفر عضو شورای روستاها ۳۵ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند همچنین ۶۶ خانم مسئولیت دهیاری‌ها را به عهده دارند.

به گفته شهبازی اگر بتوانیم توانمند سازی را در بین همین جامعه شورایی محقق نماییم هریک از این افراد می توانند به عنوان سفیری در جهت بهبود شرایط فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی فعالیت نمایند و هریک به عنوان عضوی از آن جامعه محلی با اشرافیت کامل به شرایط و مقتضیات می توانند در پیاده سازی برنامه های فرهنگی اجتماعی موثر واقع شوند.

معاون اداری و اجرایی شورای اسلامی استان زنجان گفت: نشست آتی با مشارکت دبیرخانه شورای اسلامی استان زنجان، دفتر امور اجتماعی استانداری و سازمان فرهنگی،هنری شهرداری زنجان برگزار می شود و آشنایی با تشکل های مردم نهاد، کارآفرینی اجتماعی و جلب اعتماد عمومی از محتوای آن است.

  • 2 اردیبهشت 1397
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011