معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

۳۰۰۰ خانوار به روستاهای مرزی خراسان رضوی بازگشتند

18 اردیبهشت 1397

با اجرای طرح عرضه سوخت مرزی و واریز سود آن به حساب خانوارهای مرزنشین استان سه هزار خانوار روستایی به روستاهای خود بازگشتند.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در نشست کارگروه سیاست‌گذاری و نرخ‌گذاری عرضه سوخت مرزی گفت: اجرای طرح عرضه سوخت مرزی از سال گذشته برای مرزنشینانی که در شعاع ۲۰ کیلومتری مرز ساکن هستند در استان‌های مرزی از جمله خراسان رضوی آغاز شده است.
علی رسولیان هدف اجرای این طرح در خراسان رضوی را کمک به معیشت مرزنشینان و تأمین سوخت مورد نیاز افغان‌ها و کامیونهای ترانزیتی یا صادراتی خارجی ذکر کرد و افزود: این سوخت با نرخ مشخص در اختیار کارگزاری قرار می‌گیرد که به نمایندگی از مرزنشینان آن را به صورت تزریق به باک خودرو افغان‌ها یا صاحبان کامیون‌های صادراتی یا ترانزیتی خارجی می‌دهد و سود حاصل از عرضه در اختیار خانوارهای مرز نشین قرار می‌گیرد.
رسولیان گفت: از محل اجرای این طرح ۱۸ هزار و ۸۴۸ خانوار مرزنشین استان در هفت مرحله سود حاصل از عرضه سوخت را به میزان ۶۶۰ هزار تومان برای هر خانوار در سال گذشته دریافت کردند که پیشنهاد خراسان رضوی در سال جدید افزایش مشمولیت خانوارهای این طرح به ۵۲ هزار نفر است.
وی گفت: عرضه سوخت مرزی نه تنها باعث بهبود وضعیت معیشتی روستائیان و مهاجرت معکوس آنان شده بلکه قاچاق سوخت را نیز در خراسان رضوی کاهش داده زیرا وقتی سوخت مرزنشینان، بازرگانان و اتباع خارجی با قیمت مشخص و سالم تأمین شود دیگر رغبتی برای قاچاق آن باقی نمی‌ماند.

  • 18 اردیبهشت 1397
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011