معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

جیره‌بندی آب در برخی روستاهای اردبیل

25 اردیبهشت 1397

مدیرعامل آبفای روستایی اردبیل اعلام کرد:

جیره‌بندی آب در برخی روستاهای اردبیل/ مصرف آب شرب برای آبیاری باغ

اردبیل – مدیرعامل آبفای روستایی استان اردبیل از جیره‌بندی آب در برخی روستاهای استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن قنبری بعدازظهر یکشنبه در نشست مشترک با اصحاب رسانه به تعداد دقیق این روستاها اشاره نکرد و جیره‌بندی را مختص روستاهایی دانست که مصارف آبی نامطلوبی دارند.

مدیرعامل آبفای روستایی استان با تأکید به اینکه پروژه‌های آبرسانی روستایی در تمامی روستاها به غیر از ۷۲ مورد اجرا شده است، اضافه کرد: در این روستاها که جمعیت ۱۲ هزار نفری را شامل می‌شود آبرسانی با تانکر انجام می‌شود.

قنبری متذکر شد: در روستاهایی که مصرف آب با صرفه‌جویی همراه است جیره‌بندی آب نداریم و با این وجود در برخی روستاها بیش از استاندارد و سهم تعریف شده آب مصرف می‌شود.

وی تأکید کرد که با وجود کمبود منابع آبی یک تعداد از مشترکان پرمصرف هستند و در وضعیتی که سرانه مصرف ۲۰ مترمکعب در ماه است رقم مصارف توسط برخی مشترکان قابل توجه است.

مدیرعامل آبفای روستایی استان تعداد مشترکان پرمصرف را ۲۵ درصد از تعداد کل دانست و افزود: این در حالی است که مشتریان پر مصرف اردبیل ۲۷.۵ درصد از کل را تشکیل می‌دهند.

به گفته قنبری تا پایان سال جاری کاهش این درصد به ۲۲.۵ درصد برنامه ریزی شده و لازم است با اصلاح الگوی مصرف این مهم محقق شود.

وی با بیان اینکه یکی از موارد مصرف نادرست آب، مصرف آب شرب تصفیه شده برای مصارف غیربهداشتی است، تأکید کرد: دیده می‌شود که در برخی مواقع آب شرب برای آبیاری فضای سبز و مزارع و باغات صرف می‌شود.

مدیرعامل آبفای روستایی استان متذکر شد: یارانه‌ای که دولت برای تصفیه آب اختصاص داده است با هدف تأمین آب شرب است و شایسته نیست به این شکل مصرف شود.

قنبری نرخ تمام شده آب را ۱۵ هزار ریال عنوان و اضافه کرد: این در حالی است که در بخش روستایی هر مترمکعب آب به قیمت دو تا سه هزار ریال به مشترکان به فروش می‌رسد.

 

  • 25 اردیبهشت 1397
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011