معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

توسعه مناطق روستایی در گرو تامین زیرساخت لازم و رفع کمبودها است

26 اردیبهشت 1397

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس:

توسعه مناطق روستایی در گرو تامین زیرساخت لازم و رفع کمبودها است

اراک- نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: رفع مشکلات و تامین زیرساخت ها در مناطق روستایی، زمینه ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی روستاها و کاهش مهاجرت به شهر را فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی روز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات روستایی شهرستان های اراک، کمیجان و خنداب در اراک اظهار داشت: در زمینه ماده ۹۹ قانون مبنی بر تخریب ساخت و سازهای غیرقانونی، در روستاها نباید سخت گیری چندانی در این زمینه اعمال شود، ما هم اکنون به دنبال مهاجرت مردم از شهر به روستا هستیم و این اقدامات برخلاف این هدف است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: در زمینه راه های روستایی در برخی مناطق دچار چالش های تاریخی هستیم که به علت اختلافات مردم، طرح راهسازی منطقه بر زمین مانده و باید پیگیری این مساله در دستور کار باشد، در رابطه با آبرسانی به روستاها نیز باید این مشکل به عنوان یک اولویت مدنظر قرار گیرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تامین آب کشاورزی و لایروبی قنوات و دیگر زیرساخت های مورد نیاز همچون تامین برق و… از سایر اقداماتی است که برای رفع مشکلات روستاها باید به انجام برسد.

کریمی خاطرنشان ساخت: طرح جامع عمران روستایی در مجلس شورای اسلامی تهیه شده و در یک کمیسیون ویژه و مشترک در دست بررسی است که با تصویب و تبدیل آن به قانون، شاهد تحول مثبت در توسعه روستاها خواهیم بود.

وی تصریح کرد: سال گذشته در راستای توسعه روستاها، طرح اشتغال روستایی با در نظر گرفتن ۱.۵میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی و به همین میزان منابع بانکی که در نهایت بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان خواهد شد در استان ها توزیع شده و فرآیند بررسی و اعطای تسهیلات برای طرح های اشتغال روستایی در استان ها در حال انجام است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این قانون آثار مطلوب فراوانی به دنبال دارد که ایجاد رونق و توسعه اقتصاد روستایی و جلوگیری از مهاجرت به شهرها و پیشگیری از گسترش حاشیه نشینی از جمله ثمرات مثبت آن است.

  • 26 اردیبهشت 1397
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011