معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

آمار وحشتناک از روستا های خالی از سکنه استان کهگیلویه و بویراحمد

18 مهر 1397

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استان کهگیلویه و بویر احمد خبر داد از ۲ هزار و ۲۳۲ روستا در این استان هزار و ۶۴۳ روستا دارای سکنه و متاسفانه ۵۸۹ روستا خالی از سکنه شده اند…سید خدادوست موسوی افزود: از مجموع روستا‌های دارای سکنه استان ۶۰۱ روستا بالای ۳۰ خانوار و دارای دهیاری است.
وی جمعیت روستایی استان را ۳۱۵ هزار و ۴۸۶ نفر معادل ۴۴ درصد جمعیت استان اعلام کرد و ادامه داد: متوسط کشوری جمعیت روستایی در کشور ۲۶ درصد اعلام شده این در حالی است که جمعیت روستایی استان حدود ۱۸ درصد بالاتر از متوسط کشوری است.


موسوی ارائه خدمات زیربنایی و زیر ساختی از جمله آب، برق و گاز به روستا‌ها را از اولویت‌های دولت برشمرد و اضافه کرد:در حال حاضر در استان هزار و ۴۷۹ روستا دارای تاسیسات آبرسانی، هزار و ۷۵۳ روستای برق رسانی و ۶۱۳ روستا از نعمت گاز برخوردارند.
موسوی همچنین در زمینه وضعیت راه‌های ارتباطی روستا‌های استان بیان کرد: هزار و ۶۴۱ روستا هم دارای راه ارتباطی است.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استان پرداخت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی به روستائیان با هدف جلوگیری از مهاجرت آن‌ها به شهر را از سیاست‌های کاری دولت برشمرد و خاطر نشان کرد:تاکنون در مرحله نخست ۱۰۷ میلیارد تومان پرداخت شده و در مرحله دوم نیز ۱۰۷ میلیارد تومان دیگر به استان ابلاغ شد که این اعتبار در حال جذب و پرداخت است.

مختصر اطلاعاتی از استان کهگیلویه و بویر احمد

استان کهگیلویه و بویراحمد سرزمینی کوهستانی و تقریبا مرتفع است که کوه‌های زاگرس با رشته‌های موازی، سراسر شمال و شرق و کوه‌های سیاه و سفید، خومی خائیز و نیل جنوب شرقی آن را در برگرفته‌اند.
بلندترین نقطه استان قله دنا با ارتفاع ۴۴۰۹ متر و پست ترین ناحیه آن لیشتر به ارتفاع ۵۰۰ متر از سطح دریا می باشد.

رودخانه های مارون، بشار، زهره، خرسان و نازمکان از این استان عبور می‌کنند. و ارتفاعات آن، سرچشمه تعدادی از رودخانه ها است.

چهار پنجم مساحت منطقه از ارتفاعات و تپه ماهورها تشکیل شده است. در مناطق سردسیر، ارتفاعات بلندتر و تپه ماهورها بیشتر و در مناطق گرمسیر ارتفاعات کوتاه تر و تپه ماهورها نیز کمتر است.
شت‌ها نیز حدود یک پنجم از مساحت استان را تشکیل می‌دهند و معمولا عمده اراضی کشاورزی در دشت‌ها واقع گردیده است.

با توجه به شرایط جغرافیایی استان، هرچه در امتداد اصلی کوه های زاگرس از شمال شرقی به جنوب غربی نزدیکتر شویم، از ارتفاع کوه ها و مقدار بارندگی و رطوبت هوا به طور محسوسی کم می‌گردد.

این وضعیت طبیعی، مشخصات اقلیمی دوگانه ای را پدید آورده و استان را به دو ناحیه سردسیری و گرمسیری تقسیم نموده است.

  • 18 مهر 1397
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011