معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

آمارگیری مسکن روستایی آذربایجان شرقی آغاز شد

5 آبان 1397

مدیرکل بنیاد مسکن:طرح آمارگیری از مسکن های روستایی آذربایجان شرقی از ۲۱ مهر ماه آغاز شده است و تا ۲۱ آبان ادامه خواهد داشت

باباپور با اشاره به تعداد واحدهای مسکونی و روستاهای هدف در این طرح افزود: در این طرح از ۱۰ هزار و ۸۹۴ واحد مسکونی در ۳۸۵ روستا آمار گیری می شود.

وی با اشاره به اهداف اجرای این طرح عنوان کرد: این طرح با هدف دستیابی به ویژگی های خانه های روستایی استان برای بهسازی و مقاوم سازی خانه ها و بافت های روستایی انجام می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی شناخت تغییرات ایجاد شده در واحدهای مسکونی بهسازی شده، ارائه خدمات مناسب در روستاها، بهبود وضعیت زندگی روستایی، شناخت ویژگی های عمومی روستا، ویژگی های فنی و اطلاعات مالکان واحدهای مسکونی، جمع‌ آوری اطلاعات دقیق در زمینه امکانات عمومی، امکانات عمرانی، ویژگی ‌های سکونتی و بهداشتی، برنامه ‌ریزی برای پیشبرد طرح جامع بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، بهبود و ساماندهی امکانات رفاهی و معیشت روستانشینان، برنامه ریزی دقیق دستگاه‌ های اجرایی برای توسعه و عمران مناطق روستایی را از دیگر هدف های طرح آمارگیری از مشخصات مساکن روستایی برشمرد.

باباپور ابراز داشت: طرح آمارگیری از ویژگی های مسکن روستایی توسط ۴۳ نفر آمارگیر و ۱۰ نفر کارشناس بازبین و ارزیاب در ۲۱ شهرستان استان انجام خواهد گرفت.

وی گفت: آمارگیری ویژگی های مسکن روستایی در کشور از سال ۸۲ آغاز شده و هر ۵ سال تکرار می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گفت: از آنجایی که آمار و اطلاعات به عنوان پایه و اساس برنامه ریزی بنیاد مسکن به شمار می رود، همکاری مطلوب روستاییان برای اجرای موفق این طرح ضروری است.

باباپور از مردم، شوراهای اسلامی روستا، دهیاری ها و مسئولان محلی خواست تا با همکاری و تعامل سازنده خود، زمینه اجرای این طرح را با دقت و صحت لازم در کمترین زمان ممکن فراهم کنند.

به گفته وی در اجرای طرح مقاوم سازی خانه های روستایی استان تاکنون ۴۲ درصد واحدها بهسازی و مقاوم سازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی در پایان از مقاوم سازی خانه های روستایی خبر داد و ادامه داد: در آذربایجان شرقی از ۳۰۵ هزار واحد مسکونی روستایی، نزدیک ۱۴۷ هزار خانه در برابر زلزله و حوادث غیر مترقبه مقاوم شده است.

  • 5 آبان 1397
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011