معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

افتتاح ۳۰ پنل خورشیدی پنج کیلو واتی در شهر قرقری

21 آذر 1397

🔷سرهنگ پاسدار پرویز آبسالان فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید هراتی و تیپ حضرت علی اکبر(ع)گفت: تعداد سی واحد نیروگاه خورشیدی پنج کیلو واتی امروز در بخش قرقری شهرستان هیرمند افتتاح شد.

🔶وی افزود: در راستای کمک به معیشت خانواده های سیستانی پنل های خورشیدی در این منطقه به بهره برداری رسید.

🔷فرمانده تیپ حضرت علی اکبر (ع) خاطرنشان کرد: جهت تامین منابع این طرح ، مبلغ ۱۵ میلیون تومان توسط دولت به عنوان وام به صاحب امتیاز پنل های خورشیدی پرداخت شده ، که از درآمد خود پنل برداشت خواهد شد، و مبلغ ۱۰ میلیون تومان نیز سپاه از دفتر مقام معظم رهبری به عنوان هدیه به مردم اهداء کرده است.

🔶محمد علی پیری فرماندار شهرستان هیرمند هم در مراسم افتتاح این نیروگاه ها گفت:در راستای محرومیت زدایی و کمک به معیشت مردم در روستاهایی که دچار محرومیت شده اند طرح های اشتغالزایی در حال اجرا می باشد.

🔷وی افزود: در شهرستان هیرمند بنا به تصمیماتی که از قبل گرفته شده بود روستای قرقری به عنوان طرح پایلوت انتخاب شد، و پنل های خورشیدی در یک کار مشارکتی بین مجموعه دولت و سپاه پاسداران در این روستا نصب شده است.

🔷فرماندار شهرستان هیرمند بیان داشت: سپاه پاسداران در این طرح مبلغ ده میلیون تومان به هر خانواده کمک کرده است،و از محل اعتبارات دفتر مناطق محروم ریاسیت جمهور مبلغ ۱۵ میلیون تومان با کمترین بهره به این خانوادها کمک شده که از طریق پست بانک پرداخت شده است.

🔶وی گفت: طبق برآوردی که کارشناسان اداره برق انجام داده اند، در هر دوره تولید و توزیع برای هر خانواده مبلغ هشتصد هزار تومان درآمد زایی دارد که در طی یکسال میزان هشت میلیون تومان برای هر خانواده سود می آورد.

🔷علی فروزان خواه مدیر عامل پست بانک استان هم گفت: پست بانک ایران با توجه به رسالتی که در مناطق روستایی دارد، و در بحث صندوق توسعه ملی مبلغ ۵۶۰ میلیارد ریال اعتبار به پست بانک استان سیستان و بلوچستان داده اند که عین مبلغ را جذب کرده ایم.

🔶وی افزود: از این مبلغ میزان شصت درصد آن در منطقه سیستان جذب شده است، و یکی از کارهای اشتغالزایی ماندگار طرح پنل های خورشیدی می باشد، که بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال اعتبار به این طرح اختصاص داده شده است.

🔷وی بیان کرد: پست بانک ایران آمادگی کامل برای اجرای طرح های اشتغالزایی در سراسر استان را دارد.

  • 21 آذر 1397
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011