معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

انقلاب گازرسانی در بخش روستایی

22 بهمن 1397
انقلاب گازرسانی در بخش روستایی

حسن منتظری تربتی در مراسم بهره برداری پروژه های گازرسانی که در روستای نسر رخ تربت حیدریه برگزار شد، افزود: انقلاب امروز دوران کامل شدنش را می‌گذراند.
وی با اعلام اینکه امیدواریم با تصمیمات نمایندگان در مجلس شورای اسلامی بتوانیم خدمات بیشتری را به مردم ارائه دهیم، به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه نفتی اشاره کرد و گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم، معادل ۱۴ فاز استاندارد پارس جنوبی عملیاتی شده و برداشت گاز از این میدان مشترک از ۲۸۰ میلیون متر مکعب در سال ۹۱ به رقم کنونی حدود ۶۰۰ میلیون متر مکعب در روز رسیده است.
وی با اشاره به اینکه روستاهایی که گازدار می‌شوند سرما را به خوبی لمس کرده‌اند و قدر این نعمت را بیشتر از سایر جاهها خواهند دانست، افزود: در چهل سالگی شرکت ملی گاز تقریبا گازرسانی به شهرها در حال پایان است.
منتظری تربتی با اعلام اینکه طی چند سال آینده تمامی روستاها گازرسانی خواهد شد. همچنین افزود: امسال برای اولین بار پیش بینی می‌شود تا پایان سال سه هزار روستا به شبکه گاز متصل شوند.
وی با تاکید براینکه در هیچ سالی چنین آماری را نداشته‌ایم، گفت: امسال شاهد انقلاب گازرسانی در بخش روستایی هستیم.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: به رغم اینکه این پروژه‌ها هزینه‌های بسیاری داشته اما با کمک مجلسیان توانسته‌ایم اغلب روستاها را به شبکه گاز متصل کنیم.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۰ درصد جمعیت روستایی و بیش از ۹۸ درصد جمعیت شهری کشور از نعمت گاز طبیعی بهره‌مندند هستند، گفت: متوسط مصرف گاز در ۱۰ ماهه گذشته سال جاری، ۸۴۰ میلیون متر مکعب بوده که بیش از ۳۵ درصد نسبت به سال ۹۱ افزایش یافته است.
منتظری با بیان اینکه شرکت ملی گاز خدمتی را ارائه می دهد که منفعت آن به تمام مردم می‌رسد، افزود: قبل از اینکه گاز بیاید نفت استفاده می‌شد که هزینه مصرف آن برای هر خانوار ده تا ۱۲ میلیون بوده است.
وی اظهار داشت: در روستاهایی که فاقد گاز هستند، سالانه هر خانوار ۲ هزار لیتر از نفت سفید استفاده می‌کند که هزینه آن ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون ریال می‌شود.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه هر خانوار ایرانی سالیانه ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب مصرف گاز دارد، گفت: حدود ۵ میلیون تومان قیمت گاز است که با ایجاد ۵ میلیون تومان درآمد از هر خانوار می‌توانیم نسبت به توانمندسازی آنها اقدام کنیم.
وی با اشاره به اینکه وزارت نفت در سال اول که گازرسانی به شهرها و روستاها را آغاز کرد اقدام به دریافت دو هزار میلیارد تومان تسهیلات از بانک نمود، بیان کرد: اکنون با گازرسانی به بسیاری از روستاها نفت سفید آنها به فروش می‌رسد و از محل درآمدی که کسب می‌شود نسبت به گازرسانی به سایر روستاها اقدام خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران نیوز آنلاین

  • 22 بهمن 1397
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011