معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان کردستان تا سال ۱۴۰۰ از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند

18 اردیبهشت 1398
تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان کردستان تا سال 1400 از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند .

احمد فعله گری ، مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان  ، اظهار داشت: در حال حاضر یک هزار و ۱۷۳ روستای استان کردستان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.
وی اضافه کرد: تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا سال ۱۴۰۰ از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند و ضریب نفوذ جمعیت روستایی زیر پوشش این شرکت از ۸۷،۵ درصد به ۹۶،۴ درصد افزایش می یابد .
مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به اینکه گازرسانی به ۲۰۰ روستا و ۲۱۵ واحد صنعتی جز برنامه های این شرکت در سال ۹۸ است، افزود: برای انجام این طرح ها ۷۵۰ کیلومتر شبکه گذاری و نصب ۱۴ هزار علمک نیاز است.
وی یادآور شد : با گازرسانی به ۲۱۵ واحد صنعتی استان در سال جاری ، گاز طبیعی جایگزین ۱۴ میلیون لیتر سوخت مایع می شود که در تحقق شعال رونق تولید بسیار تاثیر گذار است.
فعله گری گفت: تا پایان سال گذشته، ۹ هزار و ۵۹۱ کیلومتر شبکه گذاری در این استان انجام شد که سه هزار و ۱۷۷ کیلومتر در شهرها و ۶ هزار و ۷۱۴ کیلومتر نیز در بخش روستایی بوده است.
وی تعداد انشعاب های نصب شده در سال گذشته را ۲۶۴ هزار و ۵۵۱ مورد اعلام کرد و افزود : از این تعداد، ۱۵۵ هزار و ۳۰۸ مورد در شهرها و تعداد ۱۰۹ هزار و ۲۴۳ مورد در روستاها نصب شد.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان اظهار داشت : ۴۵۴ هزار و ۱۹۷ خانوار به گاز طبیعی دسترسی دارند که تعداد ۳۳۷ هزار و ۸۷۱ مورد در شهرها و ۱۱۶ هزار و ۳۲۶ خانوار نیز در روستاها زندگی می کنند.

براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ ، استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر جمعیت ، دارای ۱۰ شهرستان ، ۲۹ شهر ، ۳۱ بخش ، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستای دارای سکنه است.
تمام شهرهای استان به گاز طبیعی متصل هستند اما تاکنون گازرسانی به شهر جدید چناره در مریوان بدلیل قرار گرفتن در مخزن سد انجام نشده ولی از برنامه های شرکت گاز در سال ۹۸ است.
در حال حاضر ۵۱۶ هزار و ۶۰۵ مشترک از خدمات شرکت گاز استان بهره مند هستند که ۳۸۶ هزار و ۴۱۳ مشترک آن شهری و تعداد ۱۳۰ هزار و ۱۹۲ مشترک نیز روستایی است.
جمعیت تحت پوشش گاز طبیعی در بخش شهری ۱۰۰ درصد است و ۸۷،۵ درصد جمعیت روستایی نیز از خدمات شرکت گاز کردستان برخوردار هستند.

 

منبع : ایرنا

  • 18 اردیبهشت 1398
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011