معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

اختصاص ۲۵ میلیارد تومان برای توسعه گردشگری ۲۸۰ روستا

25 تیر 1398
اختصاص 25 میلیارد تومان برای توسعه گردشگری 280 روستا

سعیدرضا جندقیان روز یکشنبه افزود : تحقق اقتصاد مقاومتی در روستاها را مدنظر قرار داده‌ایم و در راستای توسعه گردشگری روستایی ، اکوتوریسم ، بوم‌گردی و بسترسازی برای توسعه مشاغل دانش‌بنیان و روستاها اقداماتی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: ساختار نظام مالی دهیاری‌ها با رویکرد مدیریت هزینه، کاهش هزینه‌های غیرضروری و کاهش وابستگی به کمک‌های دولت در راستای استقلال مالی و کاهش بار مالی دولت اصلاح شده است.

همچنین با حمایت دیگر دستگاه‌ها ، شناسایی و معرفی فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری و کمک به تسهیل فرایند سرمایه‌گذاری در روستا اتفاق افتاده است . 

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت : لایحه دهیاری‌ها به تازگی در کمیسیون کلان شهرهای دولت تأیید و به زودی در جلسه هیأت وزیران مطرح می‌شود .

همچنین اصلاح آئین نامه استخدامی دهیاری‌ها و آئین نامه اجرایی قانون شوراها در کمیسیون اجتماعی دولت تأیید شده است و به زودی در جلسه هیأت وزیران مطرح می‌شود . وی توجه به مباحث اقتصادی و معیشتی روستاها را از جمله اولویت‌های کاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برشمرد و گفت : در دو سال گذشته ۶۵۰ طرح درآمدزا و اشتغالزای دهیاری‌ها برای اعطای تسهیلات به بانک معرفی شدند .

جندقیان در خصوص ثبات مدیریتی دهیاران اظهار داشت : در زمان فعالیت شوراهای پنجم روستا ، ۷۲.۵ درصد دهیاران دوره چهارم در سمت خود ابقا و حدود ۵ درصد در روستای دیگری در سمت دهیاری مشغول به کار شدند .

 

 

منبع خبر : سایت خبری شعار سال

  • 25 تیر 1398
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011