معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

هفته نکوداشت دهیاری ها در استان های مختلف

13 مرداد 1398
مراسم نکوداشت روز دهیاری

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گزارشی از اقدامات صورت گرفته در سطوح ملی و استانی در راستای نکوداشت “روز دهیاری” و برنامه‌های هفته نکوداشت ارایه داد.

اسماعیل زیارتی نصرآبادی در این زمینه عنوان نمود: در حال حاضر بیش از ۳۷ هزار دهیاری در تعامل با ۱۱۹ هزار نفر عضو شورای اسلامی روستاها به عنوان نهادهای مدیریت محلی در سطح کشور مشغول ارائه خدمات ارزنده به روستاییان عزیز بوده و نقش سازنده‌ای در توسعه و عمران روستاهای کشور بر عهده دارند.
وی با بیان اینکه روز چهاردهم تیرماه مقارن با سالروز تصویب قانون تأسیس دهیاری‌های خودکفا در روستاهای کشور (سال ۱۳۷۷) با عنوان “روز شهرداری و دهیاری” در تقویم رسمی کشور نامگذاری شده است، افزود: در سال جاری مراسم نکوداشت روز دهیاری بصورت هفته نکوداشت و در دو سطح استانی و ملی برگزار گردید.
زیارتی ادامه داد: از جمله اقدامات صورت گرفته در سطح ملی می‌توان به تشکیل و برگزاری جلسات شورای سیاست‌گذاری هفته نکوداشت دهیاری برای برگزاری هر چه باشکوهتر مراسم با حضور دفاتر مرتبط سازمان، نامگذاری ایام هفته دهیاری و اطلاع رسانی آن از طریق رسانه‌ها، درج پیام‌های مرتبط به صورت زیرنویس تلویزیونی و انجام مصاحبه‌های مطبوعاتی، تهیه یک صفحه آموزش متناسب با اسامی نام‌گذاری شده برای ایام هفته دهیاری و ابلاغ آن به استانداری‌ها و درج در سایت سازمان، تدوین و ابلاغ شیوه‌نامه نکوداشت هفته دهیاری به استان‌های کشور، اشاره نمود.
وی،‌ برگزاری جشنواره طرح‌های برگزیده دهیاری‌ها و انتخاب ۹ طرح برتر از بین ۴۶ طرح راه‌یافته به جشنواره، ضبط دو برنامه درس‌هایی از قرآن با حضور حجت الاسلام قرائتی و دهیاران منتخب کشور در سالن ۶۰۰ نفری وزارت کشور، اجرای برنامه‌های تلویزیونی در سطح ملی، استانی و…، مکاتبه با ستاد سیاستگذاری ائمه جمعه کشور درخصوص طرح موضوع دهیاری‌ها در هفته مذکور در خطبه‌های نماز جمعه سراسر کشور و حضور دست اندر‌کاران مدیریت روستایی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه را دیگر اقدامات برگزار شده در این زمینه، برشمرد.
زیارتی نصرآبادی در ادامه افزود، از دیگر اقدامات مهم در سطح ملی، برگزاری همایش نکوداشت روز دهیاری در ۱۷ تیرماه سال ۱۳۹۸ با حضور آقای دکتر رحمانی فضلی وزیر محترم کشور،‌ نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، معاونین و مدیران وزارت کشور و سازمان، مدیران کل دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری‌های سراسر کشور، دست اندرکاران و کارشناسان مدیریت روستایی کشور و اساتید حوزه توسعه مدیریت روستایی و جمعی از دهیاران منتخب کشور بود.
وی اضافه کرد: در این همایش دهیاران منتخب کشور شامل؛ ۹ دهیاری منتخب در ششمین جشنواره طرح‌های برگزیده روستایی، ۹ دهیاری منتخب المپیاد علمی کشور، ۹ دهیار منتخب در مدیریت بحران (سه استان درگیر سیل) مورد تجلیل قرار گرفتند.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان در ادامه گفت: هفته نکوداشت دهیاری در سطح استان‌های کشور نیز در سال جاری بسیار باشکوه و بی‌سابقه برگزار شده است که در این زمینه ‌می‌توان به برگزاری همایش تجلیل از دهیاران در استان‌های کشور با حضور مسئولین کشوری و استانی اشاره کرد که در استان همدان با حضور معاون محترم رییس جمهور، در استان‌های تهران و خراسان شمالی با حضور وزیر محترم کشور، در استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، زنجان، فارس، قم و کردستان با حضور رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور،‌ در استان سمنان با حضور معاون امور دهیاری‌ها که مقرر شده در سه استان آذربایجان غربی ، البرز و قزوین نیز مراسم با حضور ایشان برگزار شود و در سایر استان‌ها برگزاری مراسم موصوف با حضور استانداران و معاونین استانداری انجام شده است.
زیارتی نصرآبادی همچنین افزود: انعکاس عملکرد دهیاری‌ها در خطبه‌های نمازجمعه استانی و شهرستانی به منظور نکوداشت هفته دهیاری از طریق حضور یکی از مسئولین در سخنرانی پیش از خطبه‌ها و یا توسط ائمه جمعه نیز انجام شده است که در این رابطه در استان تهران و زنجان در سطح استان و در ۲۰ استان در سطح شهرستان‌های استان و در ۳ استان در سطح مراکز بخش انجام شده است.
وی همچنین از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دهیاری‌ها بمناسبت هفته دهیاری در استان فارس در حاشیه همایش نکوداشت دهیاری‌ها و در ۱۵ استان کشور در سطح شهرستان‌ها و روستاها خبر داد.
وی افزود:  مراسم تجلیل از دهیاران برتر در اکثر استان‌های کشور در موضوعاتی همچون، تجلیل از دهیارانی که در جشنواره طرح‌های ملی حائز کسب مقام شده‌اند، تجلیل از دهیاران برتر در حوزه پسماند، پروژه‌های عمرانی و گردشگری، تجلیل از دهیاران منتخب آزمون‌های مکاتبه‌ای و المپیادهای علمی، تجلیل از دهیاران موثر در مناطق سیل زده (۳ استان سیل زده کشور) صورت گرفته است.
زیارتی نصرآبادی از انعکاس خبر هفته دهیاری و مراسم‌های برگزاری نکوداشت هفته دهیاری در تمامی استان‌های کشور از طریق شبکه‌‌های استانی بصورت زیرنویس تلویزیونی، پخش همزمان همایش ‌ها، نشست‌های خبری، پخش پیام استاندار، مصاحبه‌های خبری با مسئولین استانی و… خبر داد.
وی همچنین عنوان کرد: علاوه بر موارد ذکر شده، در اکثر استان‌ها مراسمی از قبیل بازدید از خانواده‌های دهیاران و روستاییان ایثارگر، برگزاری جشنواره‌های بومی و عشایری، بازی‌های محلی، اردوهای تفریحی و خانوادگی، کارگاه‌های آموزشی و.. هم صورت گرفته است.
وی در پایان این ایام را فرصت مغتنمی برای تجلیل از زحمات ارزشمند و جهادگرانه دهیاران و شوراهای اسلامی روستا و همچنین انعکاس خدمات این نهاد به مردم نجیب و شریف ایران اسلامی دانست.

 

منبع: سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع عکس: ایرنا

  • 13 مرداد 1398
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011