معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

برگزاری کارگاه آموزشی شهرداران و روسای شوراهای ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته

5 آذر 1398

مهدی جمالی نژاد که صبح دوشنبه چهارم آذر در کارگاه آموزشی شهرداران و روسای شوراهای ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته در وزارت کشور سخن می گفت ، تصریح کرد : وزارت کشور با جدیت پیگیر حق و حقوق شهرداری ها در دولت و مجلس است ولی توسعه واقعی و پایدار شهرها و روستاها با شناسایی منابع ، امکانات ، ظرفیتها ، فرصتها و برنامه ریزی برای تامین درآمدهای جدید و تولید شغل با اتکا به ایده های جدید و دانش بنیان محقق می شود.

وی با تاکید براینکه تجربه نشان داده که توسعه شهرها با لودر و کمپرسی و اختصاص کمک های دولتی و اعطای قیر ، که مقدار آنها محدود است ، محقق نخواهد شد ، افزود : شهرهای هدف طرح ۳۱ شهرستان کمترتوسعه یافته با توجه به وضعیت اقتصادی موجود باید با توجه به مزیتهای رقابتی خود طرح ها و برنامه هایی برای جلب مشارکت مردم ، بخش خصوصی و خیرین و جذب سرمایه گذار داشته باشند و این ذهنیت که مدیریت دولتی توسعه را محقق می کند را از یاد برده و به دنبال راههای جدید شناسایی وتولید درآمد و ثروت باشند .

وی با بیان اینکه شهرداران در اجرای این طرح باید دلسوزانه و با عشق به شهر ، بهره گیری از خلاقیتها و داشتن نگاه همه جانبه گرانه تلاش نمایند و شوراها هم اتاق فکر توسعه باشند ، اضافه کرد: شهرداری ها و شوراها در این مسیر باید از ظرفیتهای سایر بازیگران ملی و محلی و خصوصی و عمومی بهره ببرند ولی شرط اصلی موفقیت آنها تغییر نگاه به توسعه و عوامل تاثیرگذار بر آن است و اعتقاد به این امر که برای توسعه باید روی پای خود بایستند.
وی همچنین از اجرای ۴۰ هزار طرح زودبازده در روستاها و شهرهای کوچک توسط بسیج سازندگی به عنوان یکی از نمونه های موفق کمک به مناطق محروم و کمترتوسعه یافته یاد کرد.

جمالی نژاد با تاکید بر اینکه در وزارت کشور و سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور از شهرداریها و دهیاریهای هدف طرح ۳۱ شهرستان کمترتوسعه یافته در موارد مختلف حمایت خواهیم نمود ، اظهار کرد : در این زمینه کارگاه های آموزشی تخصصی برگزار و تجربیات و الگوهای موفق را معرفی خواهیم کرد و به تشکیل هیات های اندیشه ورز در شهرها و روستاها کمک می کنیم.
وی همچنین از برنامه های وزارت کشور برای هماهنگی با وزارتخانه ها و سازمان های مرتبط برای از بین بردن موانع حقوقی و اجرایی اجرای پروژه ها و همچنین کمک به شناسایی درآمدهای پایدار و جلب سرمایه گذار در این مناطق خبر داد.

وی افزود: شهرداریها و دهیاریهای هدف طرح ۳۱ شهرستان کمترتوسعه یافته می توانند از تسهیلات سازمان شهرداریها ودهیاری های کشور برای اجرای طرح های اقتصادی و درآمدزای خود استفاده نمایند.

در این جلسه همچنین مروج الشریعه مشاور وزیر کشور و مدیراجرایی طرح ۳۱ شهرستان در خصوص این طرح و برنامه های مرتبط با آن مطالبی را بیان و گزارشی از اقدامات وزارت کشور در زمینه راهبری و پیشبرد اهداف سند در سطح شهرستان ، ساختار سازی برای پیشبرد اهداف سند ارایه نمود .
همچنین سرهنگ محمد زهرایی ، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور ، نیز ضمن بیان گزارشی در خصوص اقدامات این سازمان در سیل اخیر و اجرای پروژه ها با بهره گیری از توان گروه های جهادی از آمادگی بسیج سازندگی برای کمک به اجرای طرح ها و پروژه های عمرانی و زودبازده در ۳۱ شهرستان کمترتوسعه یافته خبر داد .

دراین کارگاه آموزشی مطالب آموزشی در موضوعات “سیما، منظر و فضای سبز شهری” و ‌” توانمندسازی ، کارآفرینی و شناسایی فرصتها” از سوی استادان و پژوهشگران این عرصه برای حاضران ارایه و به پرسشهای مطرح شده پاسخ داد شد.
همچنین تجربه بنیاد علوی در خصوص شهرستان قلعه گنج و تجربه موسسه امام علی(ع) در خصوص تسهیلگری و مشارکت مردم در مناطق کمتر توسعه یافته برای حاضران ارایه شد .

در خاتمه شهرداران و روسای شوراهای ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته و مدیران وزارت کشور و سازمان شهردرای ها و دهیاری های کشور همگام با مردم پایتخت در راهپیمایی بزرگ مردم تهران در ابراز بیزاری از آشوب ، ناامنی و اغتشاش اشرار در میدان انقلاب شرکت کردند .

منبع : سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

  • 5 آذر 1398
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011