معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

۴۰۰ روستا سیستان بلوچستان در محاصره سیل

23 دی 1398
400 روستا سیستان بلوچستان در محاصره سیل

احمدعلی موهبتی ، استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد : سیلاب در جنوب استان ارتباط بیش‌ از ۵۰۰ روستا را قطع کرده بود که با تلاش‌های صورت گرفته بخشی از ارتباط برقرار شده ، ولی حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ روستا همچنان در محاصره سیل هستند .
او ادامه داد : متاسفانه در منطقه کنارک و زرآباد خسارت‌های زیادی وارد شده و ارتباط زمینی قطع است و در برخی قسمت‌ها پل‌ها خراب و ارتباطات جاده‌ای نیز قطع شده و تاکنون کمک‌رسانی با قایق انجام می‌شده است.
موهبتی خاطرنشان کرد: امیدواریم پشتیبانی لازم برای ارائه حداقل اقلام غذایی فراهم شود، زیرا هم‌اینک برق قطع است و نانوایی‌ها نمی‌توانند پخت داشته باشند.

درخواست اعزام بالگرد به منطقه 

کدخدایی ، عضو شورای شهر «بنت» استان سیستان بلوچستان به مشکلات ایجاد شده بعد از بارندگی و سیل پرداخت : شاهد بارش باران شدید در شهر بنت هستیم به گونه‌ای که حدود ۱۷۳ میلی‌متر باران باریده است.
وی با بیان این‌که متاسفانه طی سه روز اخیر از روستا‌های بخش غربی بنت بی‌خبر هستیم ، اظهار کرد : علاوه بر قطع برق و تلفن ، تمامی راه‌های دسترسی به این روستا‌ها مسدود شده است .
این عضو شورای شهر بنت با بیان این‌که از طریق استانداری درخواست بالگرد برای بررسی وضعیت روستا‌های بخش غربی را اعلام کردیم ، اما هنوز بالگردی به منطقه اعزام نشده است ، گفت: در بخش غربی شهر بنت بالغ بر ۵۰ آبادی وجود دارد و حدود ۱۰ هزار نفر سکنه دارند.
به گفته وی ، خیابان ورودی شهر تخریب شده و بخش کشاورزی نیز به طور کل از بین رفته است.
کدخدایی با بیان این‌که ساعت ۲۲ شب گذشته برق وصل شد، اظهار کرد : سیل‌بند محله کشکور شهر بنت شکسته و همچنین رودخانه داخل شهر نیز طغیان کرده است.
کدخدایی با بیان این‌که ما نگران ساکنین روستا‌های شهر بنت هستیم، چرا که مطمئن هستیم با توجه به وضعیت معیشتی‌شان موادغذایی، پتو و امکانات لازم را ندارند، عنوان کرد که راه‌ها مسدود شده و امدادگران هلال احمر پشت رودخانه ملوران که طغیان کرده مانده‌اند و متاسفانه تاکنون بالگردی برای کمک به این منطقه اعزام نشده است.

امدادرسانی در حال انجام است

حسینعلی شهریاری ، نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت شهر زاهدان در پی سیل اخیر در این شهرستان گفت: این سیل خرابی‌ها و خسارتی به دنبال داشته به خصوص در حاشیه زاهدان که ۳۰۰ هزار نفر حاشیه نشین وجود دارد و اکثر خانه‌ها خشت و گلی است، افراد مستضعف در این خانه‌ها ساکن هستند، تعدادی از آن‌ها مجبور شدند با پلاستیک سقف خانه‌های خود را بپوشاندند تا مشکلی برای آن‌ها به دلیل بارندگی‌های زیاد ایجاد نشود.
نماینده زاهدان با بیان این که امدادرسانی در حال انجام است، افزود: مسئولان در تلاشند، هلال احمر پای کار است و تاکنون گزارشی به ما نرسیده که کسی احتیاج به اسکان موقت داشته باشد.
شهریاری درباره میزان فوتی‌های سیل در زاهدان گفت: سیل در زاهدان باعث درگذشت کسی نشده است و تاکنون گزارشی مبنی بر فوتی نداشته‌ایم.

 

منبع : خبرگزاری آریا

  • 23 دی 1398
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011