معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

مجوز برداشت آب برای ۹۹ روستا از تونل قمرود

23 شهریور 1399
 شهرستان الیگودرز

دکتر محمد خدابخشی ، نماینده مردم الیگودرز ، اظهار کرد: آبرسانی قمرود یکی از پروژه‌های بزرگ آبفا کشور و مورد توجه و اهمیت مردم  شهرستان الیگودرز  است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در سال‌های قبل پروژه انتقال آب قمرود در شهرستان الیگودرز اجرا و لطمات زیادی به مردم این دیار وارد کرده بود در بحث آب شرب با مشکل کم‌آبی و بی‌آبی مواجه شدیم و هم تاثیراتی منفی روی محیط زیست و اکوسیستم منطقه داشت.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: به خاطر این پروژه مردم الیگودرز گلایه‌های زیادی داشته و از مسئولین استانی و نمایندگان این مطالبه را داشتند که این خسارات جبران شود.

خدابخشی با بیان اینکه یکی از مطالبات به حق مردم بویژه روستاهایی که در محدود پروژه قمرود واقع شده تامین آب شرب بوده است ، افزود : مطالبه این روستاها که با تانکر آبرسانی می‌شوند این است که از همین آب پروژه قمرود به عنوان مردمی که در این منطقه و سرچشمه تامین کننده آب بودند استفاده کنند.

وی عنوان کرد: در این راستا جلساتی با وزارت نیرو برگزار شد و موفق شدیم مجوز برداشت آب برای ۹۹ روستا از تونل قمرود را بگیریم.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجوز تخصیص آب صادر شد و شرکت آبفای کشور و لرستان کمک کردند و پروژه آبرسانی به روستاهای زیان دیده از قمرود تعریف شد.

خدابخشی گفت: در برخی جاها نیاز است مجتمع احداث کنیم تا آب را بین روستاها توزیع کنیم.

وی بر ساخت دو تصفیه‌خانه در این مناطق تاکید کرد و با اشاره به اینکه یکی از تصفیه‌خانه‌ها بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با آبگیری انجام شده نزدیک ۱۵ روستا آبرسانی می‌شوند، بیان کرد: این پروژه تا آبانماه در فاز اول به بهره‌برداری خواهد رسید.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: در فاز دوم مابقی روستاها با احداث تصفیه‌خانه دیگری از نعمت آب برخوردار خواهند شد تا مشکل آب شرب این  ۹۹ روستا برطرف شود.

خدابخشی افزود: ۳۸ هزار نفر از این آب بهره‌مند خواهند شد که در روستاهای  چمن سلطان و شاپورآباد ساکن هستند.

  • 23 شهریور 1399
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011