معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

ثبت جهانی هورامان کردستان

31 شهریور 1399

در این بازدیدها که دکتر پویا طالب نیا مدیر پایگاه منظر فرهنگی هورامان، کارشناسان میراث فرهنگی، دهیار، اعضای شورای اسلامی و معتمدین روستا نیز حضور داشتند روند ساماندهی این مناطق در راستای ثبت جهانی هورامان مورد بررسی قرار گرفت.
نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی در جمع مردم پالنگان با تقدیر از همراهی آنان در ساماندهی روستا، درخواست کرد موارد در دستور کار پایگاه منظر فرهنگی هورامان در اسرع وقت با همکاری مردم پایان یابد.
دکتر فتحی گفت: پالنگان محور مهمی در پرونده ثبت جهانی است و از این رو ضروری است با حضور دستگاه های اجرایی و همکاری مردم ساماندهی روستا با فوریت انجام شود.
وی با بیان اینکه ثبت جهانی برای کردستان ثروت آفرین است، افزود: معرفی در سطح جهانی و برخورداری از منابع سازمان جهانی یونسکو می تواند به توسعه زیرساخت ها و رونق صنعت گردشگری در منطقه کمک کند.
عضو فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی برنامه های پایگاه منظر فرهنگی هورامان را برای پیشبرد طرح های توسعه گردشگری، مثبت ارزیابی کرد و گفت: تاکنون برنامه مدونی برای توسعه گردشگری پالنگان اجرایی نشده است و ضروری است با استفاده از پتانسیل ثبت جهانی و با این رویکرد طرح توسعه گردشگری منطقه اجرایی شود.


دکتر فتحی همچنین در بازدید از مسجد تاریخی روستای تنگی ور و در جمع مردم با اشاره به اهمیت تاریخی این روستا، گفت: کتیبه تنگی ور باید به عنوان نقطه ای برای رونق گردشگری تاریخی در کردستان مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
در این بازدید نماینده مردم کردستان در جریان مشکلات این روستا قرار گرفت و وعده داد مسائل برای تسریع در انجام از طریق ادارات شهرستان دنبال شود.
در ادامه دیدارهای دکتر محسن فتحی از منطقه هورامان که با هدف بررسی روند ساماندهی روستاهای هدف بازدید پرونده ثبت جهانی صورت گرفت، نماینده کردستان با حضور در بخش سیروان از روستای دولاب بازدید کرد.
وی ضمن بازدید از پروژه های ساماندهی روستا، با اعضای شورای اسلامی روستا دیدار و از بوم گردی نیشتمان بازدید کرد.
نماینده مردم کردستان با حضور در بخش مرکزی شهرستان سنندج نیز از روستای بزلانه به عنوان یکی از روستاهای مهم پرونده ثبت جهانی بازدید کرد. آسفالت جاده روستا، توسعه شبکه آبرسانی و آنتن دهی موبایل از مطالبات مطرح شده توسط مردم خطاب به نماینده مجلس بود.
ارزیاب سازمان جهانی یونسکو قرار است از ۳۱ شهریورماه به مدت ۱۰ روز با حضور در استان های کرمانشاه و کردستان از روند ساماندهی روستاهای منطقه هورامان بازدید کند.

منبع:روابط عمومی‌ پایگاه منظر فرهنگی هورامان

  • 31 شهریور 1399
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011