معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

برق رسانی به ۶۲۵ روستای فاقد برق تا پایان دولت دوازدهم

21 آبان 1399

سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۵۰ روستا برق‌رسانی شده گفت: برنامه‌ریزی برای برق‌رسانی به ۶۲۵ روستای فاقد برق تا پایان دولت دوازدهم در دستورکار قرار دارد.به گزارش روز سه شنبه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو،” مصطفی رجبی مشهدی ” با بیان اینکه برق‌رسانی به روستاها بر مبنای آمار سرشماری نفوس و مسکن انجام می‌شود، افزود: برق‌رسانی به ۶۲۵ روستای فاقد برق تا پایان دولت دوازدهم انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: با انجام این پروژه‌ها، دو هزار ۳۰ خانوار از طریق احداث ۳۰۰ ‌کیلومتر شبکه و نصب ۱۷۰ دستگاه ترانسفورماتور با ۶.۵ مگاولت‌آمپر برق‌دار شدند.

سخنگوی صنعت برق با بیان این که در ۶ ماهه ابتدای سال‌جاری در هر روز کاری حدود یک روستا برق‌دار شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به برق‌رسانی به ۲ هزار و ۹۲۹ روستا در دولت تدبیر و امید، به طور میانگین هر هفته به هشت روستا در این دولت برق‌رسانی شده است.

رجبی مشهدی گفت: نزدیک به ۶۰ درصد روستاهای برق‌دار شده از طریق سیستم‌های تجدیدپذیر، در دولت تدبیر و امید انجام شده است.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته به ۲۴۰ روستای دیگر نیز تا اسفندماه برق‌رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به این که در این میان برق‌رسانی به ۹ روستا از طریق انرژی‌های نو  انجام می شود، گفتد: همچنین برق‌رسانی به ۲۰ هزارخانوار عشایر کوچنده فاقد برق نیز برنامه‌ریزی شده است.

سخنگوی صنعت برق در خصوص تعداد روستاهای برق‌دار کشور نیز گفت: تاکنون به ۵۷ هزار و ۵۷۰ روستا برق‌رسانی شده است که به طور میانگین پس از انقلاب در هر روز ۴ روستا برق‌دار شده است.

وی تعداد روستاهای برق‌دار شده توسط انرژی خورشیدی را نیز ۲۴۱ روستا عنوان کرد و گفت: آمارهای بین المللی همگی نشانگر آن است که ضریب برق‌رسانی به روستاها در ایران از میانگین جهانی بالاتر است.

به گزارش ایرنا، بر اساس اطلاعات ثبت شده در سایت آژانس بین المللی انرژی در سال ۲۰۱۹، آخرین وضعیت دسترسی جمعیت روستایی به برق در جهان ۷۹ درصد و بر اساس آمار رسمی ثبت شده در کشور، آمار دسترسی به برق جمعیت روستایی ایران ۹۹.۷ درصد است.

منبع:ایرنا

  • 21 آبان 1399
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011