معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

افزایش سطح کشت برنج در یک روستای محروم با همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی

27 آبان 1399

جیردوزان دورترین و محروم ترین روستای دهستان دستجرد در بخش الموت غربی محسوب می شود که فعالیت های قرارگاه پیشرفت و آبادانی در این روستا با احداث کانال آب کشاورزی، گام مهمی در جهت محرومیت زدایی از این روستا خواهد بود بر اساس پیش بینی ها با احداث این کانال آب، بیش از ۶۰ هکتار از مزارع برنج این روستا زیر کشت می رود.

قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با اجرای پروژه های فراوان عمرانی در مناطق محروم استان قزوین یکی از پیشروترین بازوهای اجرایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمینه محرومیت زدایی بوده است.
پروژه جدید این قرارگاه که در حال اجرا است مربوط به احداث کانال آب کشاورزی در روستای جیردوزان است.
جیردوزان دورترین و محروم ترین روستای دهستان دستجرد در بخش الموت غربی قزوین محسوب می شود که فعالیت های قرارگاه پیشرفت و آبادانی در این روستا با احداث کانال آب کشاورزی، گام مهمی در جهت محرومیت زدایی از روستای جیردوزان خواهد بود.
بر اساس پیش بینی ها با احداث این کانال آب کشاورزی، بیش از ۶۰ هکتار از مزارع برنج این روستا زیر کشت می رود و با افزایش سطح کشت رونق اقتصادی برای کشاورزان روستا در پی خواهد داشت.
مجتبی مهاجری مدیرکارگروه زیرساخت و عمران قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در مورد احداث کانال آب این روستا اظهار داشت: عملیات اجرایی احداث کانال انتقال آب کشاورزی روستای جیردوزان در دهستان دستجرد الموت غربی با مشارکت قرارگاه و اهالی روستا آغاز گردید.
وی در خصوص اهداف این پروژه بیان کرد: این پروژه به طول یک کیلومتر و به درخواست اهالی روستا جهت جلوگیری از هدر رفت آب کشاورزی از یک جوی آب خاکی چندین ساله و قدیمی و همچنین افزایش دبی آب و سطح کشت زمین های کشاورزی در دستور کار قرار گرفت.
مدیر کارگروه زیرساخت و عمران قرارگاه پیشرفت و آبادانی خاطرنشان کرد: از اهداف مهم قرارگاه، تامین زیرساخت لازم جهت ایجاد و توسعه اشتغال پایدار و رونق کشاورزی منطبق با بوم هر منطقه در روستاها می باشد.

منبع:خبرگزاری فارس

  • 27 آبان 1399
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011