معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

۲۴۰ میلیارد ریال به طرح های هادی روستایی ایلام اختصاص یافت

22 آذر 1399

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام از ابلاغ ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح هادی روستایی در ۱۱ شهرستان این استان در سال جاری خبر داد و گفت: این میزان اعتبار در ۱۰۳ روستا هزینه می شود.

شهرام کاکایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اعتبار اختصاص یافته از محل اعتبارات ملی، سیل و استانی برای اجرای ۱۰۳ طرح روستای بالای ۲۰ خانوار پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۱۰ میلیارد ریال از این میزان اعتبار تخصیص یافته است، افزود: تهیه و بازنگری طرح هادی در سطح ۷۵ روستای استان نیز در دستور کار قرار دارد که در صورت تخصیص اعتبار این تعداد افزایش خواهد یافت.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام با اشاره به تهیه نقشه طرح هادی برای تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان یادآور شد: از مجموع ۶۰۷ روستای استان ۳۸۴ روستای بالای ۲۰ خانوار مشمول طرح هادی در این استان وجود دارد.

کاکایی با بیان اینکه سال گذشته طرح هادی در ۱۶۵ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان اجرا شد، گفت: در این مدت ۷۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای اجرای طرح هادی در روستاهای ایلام اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: اعتبار اختصاص یافته برای اجرای طرح های هادی روستایی در سطح استان برای بازگشایی، برداشت موانع، زیرسازی، آسفالت، جدول گذاری، سنگ فرش، میدان سازی و همچنین فضای سبز این تعداد روستاهای استان هزینه شده است.

به گفته کاکایی، تا کنون اجرای طرح هادی در سطح ۴۰۰ روستای استان آغاز شده است.

وی افزود: توسعه روستایی و ماندگاری جمعیت در روستاها با توجه به فراهم شدن شرایط مطلوب معیشت و اشتغال ممکن بوده که هم اکنون توسعه روستایی با محوریت اشتغال و معیشت در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قرار دارد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام ادامه داد: با رفع محرومیت مناطق روستایی، ارتقای سطح و کیفیت زندگی روستاییان و ایجاد اشتغال و بهره‌وری می‌توان، به توسعه روستایی دست یافت که در این راستا بنیاد مسکن با اجرای طرح هادی خدمات ارزشمندی به روستائیان ارائه کرده است.

وی گفت: در زمان حاضر طرح هادی روستایی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است که علاوه بر جنبه‌های کالبدی روستاها، جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مورد توجه قرار می گیرد.

کاکایی با بیان اینکه اجرای طرح هادی نقش زیربنایی و بنیادی در توسعه همه جانبه مناطق روستایی دارد، تصریح کرد: در اجرای طرح هادی روستاها، باید به حفظ ساختار سنتی روستاها در ابعاد گوناکون فرهنگی و اجتماعی و استفاده از منابع و مصالح بومی، توجه ویژه داشت.

در مجموع ۶۰۷ روستای مشمول طرح هادی در استان ایلام وجود دارد که تاکنون برای بیش ۴۰۰ روستا این طرح اجرا شده است.

  • 22 آذر 1399
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011