معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

۸۳ روستای نایین از آب شرب پایدار برخوردار می‌شوند

7 دی 1399

مدیرآبفای نایین گفت: با اجرای طرح ۱۰۰-۳۰۰ در این شهرستان، ۸۳ روستا از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند، بر مبنای این طرح مقرر شد ۳۰۰ کیلومتر شبکه آب در ۱۰۰ روز در سطح استان بازسازی و اجرا شود.

سن میری با اشاره به اجرای طرح ۱۰۰-۳۰۰ در شهرستان نایین، اظهار کرد: با اجرای این طرح ۵۳ روستا در منطقه لای سیاه، ۲۴ روستا در منطقه کوهستان-بهارستان، ۵ روستا در پای کوه و روستای چوپانان از آب شرب پایدار سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند.

مدیر آبفای نایین طول شبکه توزیع آب شرب در روستاهای نایین را ۱۲۶ کیلومتر اعلام کرد و اظهار داشت: به منظور آبرسانی پایدار به روستاها در طرح ۱۰۰-۳۰۰ مقرر شد ۲۶ کیلومتر خط انتقال اجرا شود که تاکنون ۱۸ کیلومتر آن عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه برای تأمین آب شرب پایدار این روستاها احداث ۳ مخزن، ۳ باب ایستگاه پمپاژ و ۳ باب ایستگاه کلر زن در دستور کار قرار گرفت، بیان داشت: اکنون مخزن هزار و ۵۰۰ مترمکعبی منطقه کوهستان -بهارستان به پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی رسیده و ۲ باب مخزن ۵۰۰ مترمکعبی لای سیاه تکمیل شده است.

میری ادامه داد: احداث ۲ باب ایستگاه پمپاژ و ۲ باب ایستگاه کلر زن منطقه لای سیاه پیشرفت ۴۰ درصدی و نیز احداث ۲ باب ایستگاه پمپاژ و ۲ باب ایستگاه کلر زن کوهستان- بهارستان پیشرفت ۷۰ درصدی را حاصل کرده است.

مدیر آبفای نایین با اشاره به انشعابات آب واگذار شده به روستاییان در شهرستان نایین خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵ هزار و ۳۰۰ انشعاب آب به مشترکین در روستاها واگذار شده است و پیش‌بینی می‌شود با اجرای طرح ۱۰۰-۳۰۰ این رقم به۵ هزار و ۷۰۰ انشعاب افزایش یابد.

وی به منابع آبی در روستاها پرداخت و اظهار داشت: هم‌اکنون ۲۹ روستا در شهرستان نایین از طرح آب‌رسانی اصفهان بزرگ بهره‌مند هستند این در حالی است که با استفاده از منابع داخلی مانند ۲ رشته قنات، ۷ رشته چشمه و ۵۳ حلقه چاه آب شرب مورد نیاز روستاییان تأمین می‌شود.

میری میزان هدر رفت آب را در روستاها ۳۳ درصد اعلام کرد و گفت: با یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفا شهری و روستایی با استفاده از دستگاه نشت‌یاب توانستیم از هدر رفت ۳.۵ لیتر آب در ثانیه در روستاهای نایین جلوگیری نماییم.

مدیر آبفای نایین افزود: از ابتدای سال تا کنون با اصلاح شبکه فرسوده، زون‌بندی شبکه آب و احداث حوضچه فشارشکن شاهد کاهش ۲۰ درصدی حوادث نسبت به مدت مشابه سال قبل در روستاهای منطقه بوده‌ایم.

منبع: خبرگزاری فارس/به نقل از روابط عمومی اداره آب و فاضلاب اصفهان

  • 7 دی 1399
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

برچسب ها : ، ،

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011