معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

۱۲۰۰ روستای سیستان ‌و بلوچستان به اینترنت متصل می‌شود

8 دی 1399

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در این سفر ۱۰ روزه به سیستان و بلوچستان اتصال یکهزار و ۲۰۰ روستا به شبکه اینترنت، تقویت پوشش جاده‌ای و ایجاد ارتباطات پایدار هدف‌گذاری شده است.

محمدجواد آذری جهرمی روز یکشنبه در نخستین نشست خود در سفر به سیستان و بلوچستان در جمع مسوولان این استان اظهارداشت: مطابق برنامه ششم توسعه، ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار باید تا سال پایانی برنامه به اینترنت متصل شوند و امروز مواجهه با پاندمی کرونا، اهمیت و ضرورت این مساله را بیشتر کرده است.

وی افزود: هم‌اینک از مجموع ۳۹ هزار و ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار، حدود ۳۵ هزار روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و چهار هزار روستای دیگر باقی مانده است که در تلاشیم برنامه اتصال این روستاها تا پایان امسال تکمیل شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در استان پهناور سیستان و بلوچستان ۵۲ درصد جمعیت روستایی و ۴۸ درصد شهری هستند و استاندارد اتصال روستاهای این استان به شبکه ملی اطلاعات، کمتر از متوسط کشوری است.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۲ هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری بین شهری در سیستان و بلوچستان اجرایی شده که هفت هزار و ۳۰۰ کیلومتر از سوی شرکت مخابرات و چهار هزار و ۷۰۰ کیلومتر نیز در دولت «تدبیر و امید» بوده است.

آذری جهرمی خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان به بیش از این ظرفیت برای فیبر نوری نیازمند است زیرا از مجموع هفت هزار و ۴۰۰ روستای دارای سکنه این استان، سه هزار و ۴۰۰ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد، اما هدفگذاری قانون که بر مبنای آن به این وزارتخانه بودجه می‌دهد بر مبنای جمعیت بالای ۲۰ خانوار است و در هیچ استانی چنین شکاف در بین روستاهای بالا و زیر ۲۰ خانوار آن وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در این سفر ۱۰ روزه اتصال یکهزار و ۲۰۰ روستای سیستان و بلوچستان به شبکه اینترنت، تقویت پوشش جاده‌ای استان در ۸۵۰ کیلومتر از مسیرهای ارتباطی و همچنین ایجاد ارتباطات پایدار در مناطق شهری و روستایی هدف گذاری شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با تیم و تجیهزات کامل در سیستان و بلوچستان حاضر شدیم تا به صورت نمادین نشان دهیم در یک مدت مشخص و کوتاه می‌توان تاثیر مثبت در جامعه ایجاد کرد و با تمرکز بر مشکلات می‌توانیم وضعیت ارتباطی استان را به وضعیت مطلوب و مورد رضایت مردم برسانیم.

وی خاطر نشان کرد: همراهی تمامی دستگاه‌های اجرایی مانند شرکت برق و راه و شهرسازی در این پروژه ضروری است و در صورتی که به اهداف تعیین شده دست یابیم موفقیتی جمعی حاصل شده و اگر هم این اهداف محقق نشود همه ما باید پاسخگوی مردم باشیم.

آذری جهرمی تصریح کرد: با ایجاد این زیرساخت‌ها نه تنها ارتباطات بلکه آموزش، تجارت، بهداشت، بانکداری و خدمات الکترنیک دولت تقویت خواهد شد.

منبع:ایرنا

  • 8 دی 1399
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011