معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

۴۰پروژه آبرسانی به ۷۴روستای استان مرکزی آماده افتتاح است

13 دی 1399

مدیرعامل آبفای استان مرکزی گفت: ۴۰پروژه آبرسانی به ۷۴روستای استان مرکزی افتتاح می‌شود.

یوسف عرفانی‌نسب ظهر امروز در نشست خبری آنلاین به مناسبت سالروز تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب با اشاره به طرح یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی اظهار داشت: دستور العمل اجرایی طرح ملی آب امید به منظور ارتقای کیفیت بهره برداری از خدمات آبرسانی از اواخر سال ۹۸ ابلاغ و از سال ۹۹ به طور رسمی آغاز شده است.

وی افزود: از دستاوردهای طرح یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب می‌توان به تسهیل و ارتقای خدمات و پاسخگویی به مشترکین، افزایش ظرفیت‌های اجتماعی، بهره گیری از نیروها و مدیران متخصص و فنی و دسترسی به تجهیزاتی که شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی از آن بی بهره بودند، اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی ادامه داد: با اجرای طرح یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب ثمرات اقتصادی دولتی یا غیر دولتی، بهبود بخش‌های روستایی، کاهش ۱۰ درصدی زمان دفع حوادث، اشتراک گذاری حداکثر امکانات شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی، تعامل مسئولان با یک مدیر و کاهش هزینه‌ها را در پی داشت.

وی بیان کرد: افزایش ۱۴ هزار متر مکعبی ذخیره آب در استان مرکزی، افزایش تامین آب به میزان ۸۰ متر بر ثانیه و توسعه ۱۲۲ کیلومتر خطوط آب از جمله اقدامات موثر شرکت آب و فاضلاب است.

عرفانی نسب خاطرنشان کرد: تفکیک جغرافیایی بخش‌ها با یکدیگر در گذشته دشوار بود که با طرح یکپارچه عملی شد و همچنین در ادامه با بهره گیری از ظرفیت‌های شرکت‌های شهری توانستیم خدمت بهتری به مردم روستایی ارائه کنیم و رضایت مشترکین را به دست آوریم.

وی تصریح کرد: در ۹ ماهه اخیر مشکل تامین آب ۱۱۰ روستا برطرف شد که از این تعداد ۱۰ روستا نزدیک به شهر بودند همچون روستای گاوخانه(مهردشت) با ۲۰۰۰ مشترک که چندین سال با مشکل آب رو به رو هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی عنوان کرد: ۴۰ پروژه آبرسانی در ۷۴ روستا در پویش #الف_ب ایران با حضور وزیر نیرو به صورت حضوری یا مجازی آماده افتتاح هستند.

وی بیان کرد: بخشی از تاسیسات روستایی به دلیل کمبود اعتبارات با مشکل‌هایی رو به رو و خط قرمز با کیفیت آب است که با طرح یکپارچه سازی و بهره گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های آب و فاضلاب منجر شده ارتقاء کیفی آب ۶ روستا تحقق پیدا کند.

عرفانی نسب با بیان تعداد دفاتر شرکت‌های آب و فاضلاب ادامه داد: پیش از طرح یکپارچه سازی در ۱۲ شهرستان ۱۲ دفتر داشتیم اما پس از طرح یکپارچه سازی در ۳۴ شهرستان ۳۴ دفتر داریم که منجر شده سرعت اطلاع رسانی حوادث آبی و رفع آنها سرعت بگیرد و همچنین از هدر رفت آب جلوگیری کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره به عملکرد بخش فاضلاب این شرکت گفت: پروژه‌های فاضلاب در ۳۴ شهرستان استان مرکزی از جمله دلیجان، آستانه، تفرش و فرمهین در حال اجراست و در سال ۹۹ تاکنون توانستیم ۱۰۸ کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب، نصب ۲ هزار و ۴۰۰ انشعاب، شستشوی ۹۰۰ کیلومتر از محفظه‌های فاضلاب، سمپاشی ۲۸ هزار محفظه فاضلاب به جهت دفع حشرات را انجام دهیم ولی در بخش تصفیه خانه به دلیل بدهی‌ها و کمبود اعتبار موفق به راه اندازی تصفیه خانه‌ها در همه شهرستان‌ها نشده ایم و امیدواریم تا تابستان ۱۴۰۰ این مشکل حل شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال در باب حادثه آب و فاضلاب ۱۷۰۰ با مشکل مواجه بودند که تمامی مشکل آنها حل شده است، تنها ۲ روستای ابراهیم آباد اراک و راونج دلیجان به سیستم فاضلاب دسترسی دارند و به خاطر کمبود اعتبارات مالی فاضلاب‌های روستایی در سطح کشور نقش پر رنگی ندارد در صورتی که برخی روستاها به شبکه‌های فاضلاب نیاز دارند.

عرفانی نسب افزود: در حوزه آب ۱۰۰ کیلومتر توسعه و ۹۰ مورد اصلاح شبکه را داشته ایم و در مورد کنترل کیفی سنجش ۴۳۰ هزار کلرسنجی، ۱۶۶۰ مورد آزمایشات میکروبی ثبت شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره به اجرای طرح ملی امید گفت: از ابتدای دی ماه طبق دستورالعمل‌های ابلاغی خانوارهایی که آب مصرفی آنها بین ۳ تا ۵ متر مکعب باشد شامل این می‌شوند و در استان مرکزی ۶۴ هزار و ۸۲۲ خانوار آب مصرفی آنها رایگان محاسبه می‌شود.

وی افزود: تا پایان امسال ۱۱۵ مورد اصلاح شبکه آب و راه اندازی ۲۴ مورد چاه، ۳۲ مورد مخزن با ظرفیت ۱۷ هزار مکعبی، تعویض ۲ هزار کنتور و تبدیل ۳۰ دستگاه کلرزن گازی به مایعی و ارتقاء کیفی آب شهر فرمهین و تصفیه ۱۷۰۰ مترمکعب آب و ساخت ۳۶ تصفیه خانه در سد کمال صالح انجام و تا پایان امسال مشکلات کیفی آب را حل کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره به مطالبات این شرکت گفت: شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی ۵۰ میلیارد تومان از دستگاه‌های مسئول و غیر مسئول طلبکار و مکاتباتی با استاندار مرکزی برای رسیدگی به این مسئله انجام شده زیرا شرکت‌های آب و فاضلاب از منابع داخلی استفاده کنند و امیدواریم در این بخش ما را یاری کنند و مشترکین نیز صرفه جویی در مصرف آب را همواره در نظر داشته باشند.

عرفانی نسب خاطرنشان کرد: بزرگترین مشکل ما در استان مرکزی ارتقای سطح کیفی است که در سطح استان مرکزی ۱۳ روستا که ۶ روستا در شهرستان اراک آبرسانی سیار دارند که برخی از این شهرستان‌ها فقط در پایان هفته به دلیل افزایش تعداد مسافران و کمبود ظرفیت آبی روستاها رخ می‌دهد و در حال تلاش برای ارتقای کیفیت آنها هستیم که در شهرستان ساوه پروژه ای در حال تکمیل است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با انجام برخی اقدامات موثر در تابستان سال ۹۸ و ۹۹ با مشکل بزرگی در زمینه آب رسانی سیار رو به رو نبوده ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره به روستاهای تحت پوشش گفت: از مجموع روستاهای استان مرکزی ۱۶۰ روستا و ۸۷ درصد جمعیت تحت پوشش ما هستند و ۳۰ روستا علی‌رغم پیگیری‌های ما شوراها و تشکل‌ها مقاومت می‌کنند و اگر با ما همسو شوند ۹۵ درصد جمعیت استان زیر نظر ما قرار می‌گیرند و در این رابطه در مقایسه با میانگین کشوری درباره شاخص ضریب بهره برداری روستا ۷۸ الی ۷۹ درصد و ما با ۸۶ درصد توانستیم جایگاه خوبی را در سطح کشور به دست آوریم.

منبع:تسنیم

  • 13 دی 1399
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011