معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

اهتمام برای توسعه عمران در روستاهای شهرستان میانه

14 دی 1399

شهرستان ۱۹۰ هزار نفری «میانه» در ۱۸۰ کیلومتری جنوب تبریز ۳۳۰ روستا دارد که حدود ۲۵ درصد آنها دهیاری ندارند و دولت در سال های اخیر تلاش زیادی برای توسعه عمران و آبادانی در روستاهای این شهرستان از طریق تخصیص اعتبار انجام داده است.

به گزارش ایرنا،  ۸۲ روستای شهرستان میانه بدون دهیاری است که از این تعداد ۳۳ روستا در بخش مرکزی، ۱۴ روستا در کندوان، ۵ روستا در ترکمانچای و ۳۰ روستا در کاغذکنان فاقد دهیاری هستند؛ همچنین ۱۲۴ روستای شهرستان میانه راه ارتباطی ندارند.

روستاهای فاقد دهیاری شهرستان میانه با مشکلاتی در زمینه زیرساخت ها مانند راه روستایی و آب آشامیدنی لوله کشی شده مواجه هستند که دولت برای رفع آن همه ساله اعتباراتی را تحت عنوان «اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری» اختصاص می دهد و شهرستان میانه نیز تاکنون از این بودجه برخوردار بوده است.

بنا بر اعلام استانداری آذربایجان شرقی، دولت تدبیر و امید در مدت فعالیت خود ۱۰ هزار و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای دهیارهای این استان اختصاص داده است که در سایه آن اقدامات ارزشمندی در مناطق روستایی این خطه به ویژه در شهرستان میانه انجام شده است.

در تبیین اهمیت اعتبارات اختصاصی دولت برای دهیارها، ذکر این نکته خالی از لطف نیست که تنها در سال گذشته ۲ هزار و ۵۰ میلیارد ریال بودجه برای این منظور در آذربایجان شرقی اختصاص یافت که بیش از یک سوم آن در شهرستان میانه اختصاص یافت.

مقاوم سازی ۶۴ درصد مسکن های روستایی شهرستان میانه 

مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی اعلام کرد: شهرستان میانه با ۶۴ درصد مقاوم سازی مساکن روستایی و جذب سهم ۹۹ درصدی اعتبارات اولین شهرستان در استان است.

حافظ باباپور در جلسه توزیع اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری و عشایری، مقاوم سازی هر واحد روستایی را سبب کاهش مشکلات بنیاد مسکن دانست و از هزینه کرد بیش از ۲ برابری دولت در زمینه ی آواربرداری و اسکان موقت خبر داد.

وی از زحمات فرماندار، بخشداران و معاونین فرمانداری و همکاران بنیاد مسکن استان و شهرستان میانه به جهت حضور در مناطق زلزله زده و ساماندهی منازل روستایی تخریب شده قدردانی کرد و افزود:  تعداد معدودی خانوار مستاصل بودند که در این خصوص دولت به ازای هر واحد ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض می کند و امیدواریم با همراهی و حمایت دستگاه های شهرستانی و خیرین نیز مشکلات این خانوارها رفع و واحد آنها برای سکونت در اسرع وقت آماده شود.

باباپور با اشاره به تعداد بسیار بالای روستا در شهرستان میانه از ابلاغ قیر رایگان برای آنها نیز خبر داد و تشریح کرد:  با رایزنی های انجام شده، در حال افزایش سهم شهرستان هستیم و در این خصوص روستاهای توانمند بهره بیشتری خواهند برد.

همت برای آبادانی روستاها

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی نیز با اشاره به تخصیص منابع مادی از سوی دولت برای دهیاری ها از واریز بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حساب دهیاری های استان از شهریور ۹۲ تاکنون خبر داد.

تقی کرمی گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۵۰ میلیارد ریال به حساب دهیاری های آذربایجان شرقی واریز شد که سهم شهرستان میانه بیش از ۶۷۰ میلیارد ریال بود و باید گفت:  میزان تخصیص نقدی که به دستگاه های کل استان واریز شده، کمتر از منابع واریزی به دهیاری های استان است.

وی سهم شهرستان میانه از اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری ها را ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان ذکر و تشریح کرد:  این میزان اعتبار باید بنا بر ارزش پولی در اسرع وقت هزینه شود.

کرمی، آب انباشته در قشلاق «عمولر» را بستری برای تولید از سوی عشایران منطقه خوانده تاکید کرد:  کاشت گیاهان دارویی در این منطقه یکی از اهداف جدی منابع طبیعی است.

وی همراهی و همگامی دستگاه های اجرایی شهرستان را سبب پیشبرد امور شهرستان ذکر نمود و خواستار جذب حداکثری تسهیلات ارزان قیمت به روستاییان شد .

تخصیص اعتبار ات برای روستاهای فاقد دهیاری

فرماندار ویژه  شهرستان میانه نیز در این نشست اعلام کرد: برای روستاهای فاقد دهیاری شهرستان ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه می شود.

محمدرضا مشایخی اضافه کرد: بخش عمده این اعتبارات در بخش آب شرب و راه روستایی در قشلاقات عشایری و روستاهای فاقد دهیاری می باشد.

مشایخی همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت استان در جهت تقویت راه های روستایی، علائم راهداری و خط کشی تاکید و تشریح کرد: مکمل اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری، مشارکت های قابل توجه مردمی است که در پیشبرد اهداف برنامه ها نقش بسزایی دارد.

مشایخی در ادامه، بازسازی مناطق زلزله زده با درصد بالا را نشان از همراهی تمامی دستگاه ها با محوریت بنیاد مسکن دانست و خواستار تسهیلات تکمیلی مورد نیاز برای راه قشلاقی «قواق عمولر»، استخر پلیمری و رفع موانع واگذاری زمین برای کاشت گیاهان دارویی و حل و فصل تغییر کاربربی در روستاهای زلزله زده و الحاقات در روستا های مورد نیاز و اختصاص سهم بیشتر از قیر رایگان به شهرستان شد.

  • 14 دی 1399
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

برچسب ها : ، ، ،

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011