معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

معاون وزیر کشور: روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور صاحب دهیاری می‌شوند

20 دی 1399

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید برای خدمت‌رسانی به روستاها، گفت: طرحی پیشنهادشده تا روستاهای دارای ۲۰ خانوار صاحب دهیاری شوند بنابراین بیش از هشت هزار روستا در کشورمان دارای دهیاری خواهند شد.

مهدی جمالی نژاد روز جمعه در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه عمران شهری و روستایی آذربایجان غربی افزود: پیش از این روستاهای بالای ۳۰ خانوار مجوز تأسیس دهیاری دریافت می‌کردند که در صدد هستیم این تعداد را توسعه دهیم.

وی اضافه کرد: بیش از ۸۰ درصد اعتبارات دهیاری‌ها در طول ۸ سال خدمت دولت تدبیر و امید به وقوع پیوسته که اقدامی قابل تقدیر است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به اینکه ۳۰ درصد جمعیت کشور در روستاها ساکن هستند، بیان کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه و وضعیت بد اقتصادی، دولت اقدامات ارزنده‌ای در راستای خدمات رسانی به روستاها انجام داده است.

جمالی نژاد با اشاره به درخواست شهرداران مبنی بر وضعیت نیروی انسانی و تبدیل وضعیت نیروها، اظهار داشت: شهرداران باید از توان نمایندگان مجلس استفاده کنند که بهترین و راحت‌ترین مسیر برای نتیجه‌گیری است.

در این جلسه در مورد مباحث ماشین آلات شهری و روستایی، قیر، استخدام و تبدیل وضعیت نیروی انسانی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، ناوگان حمل و نقل عمومی، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، ایجا درآمدهای پایدار شهری و روستایی تبادل نظر شد.

آذربایجان غربی ۲ هزار و ۸۰۰ روستا دارد که از این تعداد، ۲ هزار و ۱۰۰ روستا بالای ۲۰ خانوار است.

منبع:ایرنا

  • 20 دی 1399
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011