معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

اجرای طرح اشتغال در روستا‌های بالای ۴۰ خانوار اردبیل

13 بهمن 1399

داود شایقی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: طرح توسعه و اشتغال با هدف اشتغال زایی و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان تدوین شده و مقرر است سالانه این طرح در ۱۲۹ روستای استان اجرا شود.

او افزود: در هر روستا متناسب با ظرفیت‌ها طرح‌های اشتغال مد نظر است که می‌تواند جهش تولید و رونق اقتصادی را به همراه داشته باشد، همچنان‌که که طرح‌های قابل توجهی در زمینه‌های مختلف از قبیل تولید گیاهان دارویی،خوشه‌های فرش، پرورش طیور و طرح‌های گردشگری در برخی از روستاهای استان تاکنون اجرایی شده است.

شایقی با بیان اینکه اشتغالزایی در روستاها مورد تاکید دولت تدبیر و امید است ، افزود: بر این اساس پارسال ۱۲۹ روستا در استان برای اشتغالزایی شناسایی شد و برای امسال نیز شناسایی همین تعداد روستا برنامه‌ریزی شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه این استان در تهیه طرح توسعه روستایی در زمره استان‌های اول است، گفت: برای تحقق اشتغال همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران در حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی الزامی است.

شایقی بیان کرد: پرداخت تسهیلات روستایی علاوه بر اینکه زمینه اشتغال و تولید در روستاها را فراهم می‌کند بلکه باعث جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها می‎شود.

او ادامه داد: اشتغال در این استان از چهار محور شامل تسهیلات رونق تولید، اشتغال فراگیر، اشتغال پایدار روستایی و عشایری و صندوق توسعه ملی پیگیری می‎شود و امید است با توجه به بیکاری ۶۵ هزار نفر در استان هر سال فرصت اشتغال بیشتری در استان فراهم شود.

شایقی از تدوین سند توسعه ۱۰ شهرستان استان خبر داد و گفت:تا پایان امسال سند توسعه شهرستان‌ها تکمیل شده و برای ابلاغ آماده می‌شود.

  • 13 بهمن 1399
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011