معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

موافقت با شارژ یک مرحله‌ای چاه‌های کشاورزی نیشابور

18 بهمن 1399

خراسان رضوی فرماندار نیشابور گفت: در جلسه جمع‌بندی سفر استاندار خراسان رضوی به شهرستان نیشابور ۳۳ مصوبه تصویب شده که از جمله مهمترین این این مصوبات موافقت با شارژ یک مرحله‌ای چاه‌های کشاورزی و کمک به تآمین مسکن خانواده‌های با ۲ یا بیش از ۲ معلول بود؛ همچنین در حوزه های راه و معابر روستایی، حوزه انتظامی، رفع مشکل آب و برق شهرک‌ها و نواحی صنعتی و بحث الحاق تعدادی از واحدهای روستایی خارج از محدوده به محدوده روستا پس از طی مراحل قانونی، مصوباتی تصویب شد.

علیرضا قامتی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: یکی از مصوباتی که در جلسه جمع‌بندی سفر استاندار خراسان رضوی به نیشابور به تصویب رسید موافقت با شارژ یک مرحله‌ای چاه‌های کشاورزی بود که با توجه به اینکه میزان بارندگی سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته حدود یک سوم بوده است برای اینکه کشاورزان در آبیاری اراضی خود دچار مشکل نشوند نیاز به این بود که چاه‌های کشاورزی یک مرحله شارژ شوند که از طرف آب منطقه‌ای با این امر موافقت شد.

قامتی اظهار کرد: بنا بر این مصوبه، قرار شد لیست چاه‌های کشاورزی که اراضی کشاورزی آن‌ها سال جاری زیر کشت رفته است در اختیار امور آب شهرستان قرار گیرد و چاه‌های آن‌ها یک مرحله شارژ شوند.

وی کمک به تأمین مسکن خانواده‌هایی که بیش از ۲ معلول را دارند، از دیگر مصوبات این جلسه اعلام کرد و گفت: در شهرستان نیشابور حدود ۲۰۰۰ معلول تحت پوشش کمیته حضرت امام و تحت پوشش بهزیستی داریم که از این تعداد بعضا تک معلولیتی بوده و بعضا ۲ یا بیشتر از ۲ معلول دارند.

قامتی ادامه داد: به منظور کمک به تأمین مسکن خانواده های بیش از ۲ معلول، دستورات موکدی صادر شد و بر اساس پیگیری‌های انجام شده قرار بر این شد که شهرستان زمین مسکونی را تأمین کند و کمیته امداد حضرت امام و بهزیستی شهرستان نیز هزینه ساخت منازل را متقبل شوند.

فرماندار نیشابور در ادامه به رسیدگی به بعضی از مشکلات شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و افزود: یکی از موضوعات دیگری که در جلسه جمع‌بندی مطرح شد مصوباتی برای رفع بعضی از مشکلات شهرک‌ها و نواحی صتعتی بود.

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکلات ناحیه صنعتی منطقه سرولایت نیشابور مشکل تأمین آب و برق این شهرک صنعتی بود که در این جلسه برای تأمین زیرساخت‌های آن و تأمین آب و برق آن موافقت‌هایی انجام شد؛ برای رفع مشکل آب شهرک صنعتی عطار نیشابور نیز مجوز افزایش حدود ۸ لیتر بر ثانیه آب، علاوه بر آب موجود صادر شد همچنین نیاز به افزایش برق ناحیه صنعتی میان‌جلگه هم مورد تأیید قرار گرفت.

قامتی بحث مربوط به بخش های روستایی و الحاق تعدادی از واحدهای خارج از محدوه روستایی را از دیگر مصوبات مهم این جلسه برشمرد و توضیح داد: معاونت محترم عمرانی استاندار دستوراتی دادند که بر اساس آن مصوباتی که در کارگروه امور زیربنایی استان و شورای برنامه‌ریزی استان مد نظرشان است بر اساس میزان الحاق به محدوده‌ها تا حدود ۳۰ درصد مجموعه‌هایی که نیاز به این موضوع دارند دستوراتی دادند که با محوریت فرماندارها این کمیته‌های شهرستانی شکل بگیرد و در خود شهرستان مصوب شود و بعد مصوبات شهرستانی جهت تصویب به کارگروه امورزیربنایی استان فرستاده شود.

وی بیان کرد: در حوزه زیرساخت ها نیز برای بهسازی معابر و آسفالت راه‌ها دستوراتی صادر شد، همچنین برای ساخت سالن چند منظوره شهر بار و ارتباط و احداث ۶ کیلومتر راه در شمال غربی شهر بار نیز دستوراتی صادر شد همچنین موافقت برای نوسازی مدارس برای تامین سهم اعتبارات دولتی برای ۱۵ مدرسه خیرساز از دیگر مصوبات این جلسه بود.

فرماندار نیشابور گفت: در خصوص باشگاه ورزشی قرار شد ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سال جاری تأمین شود و مابقی هزینه‌ها نیز از محل اعتبارات سال ۱۴۰۰ تأمین خواهد شود.

فرماندار نیشابور تأکید کرد: برای مصوبات این جلسه حدود ۲ ماه کارهای کارشناسی انجام شده است و موضوعاتی که مورد تصویب قرار گرفته، دیگر نیازی نیست که زمانی صرف بررسی آنها شود و امیدواریم که این مصوبات هر چه سریعتر اجرایی شوند.

وی عنوان کرد: برای هرکدام از شهرداری‌ها و تعدادی از دهیاری های سطح شهرستان مبالغی اعتبار بلاعوض و مبالغی تسهیلات در نظر گرفته شد.

گفتنی است استاندار خراسان رضوی در جریان سفر سه روزه خود به تعدادی از شهرستان‌های استان از جمله شهرستان نیشابور بازدید کرد.

منبع:ایسنا

  • 18 بهمن 1399
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011