معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

اصول تغذیه ای صحیح در ماه رمضان همزمان با شیوع کرونا؛

29 فروردین 1400

توصیه برای داشتن یک افطار سالم

عجله نکنید متاسفانه بسیاری از افراد در خوردن وعده افطار بسیار عجله می کنند. پس از یک روز روزه داری، زیاده روی و سریع خوردن غذا می تواند باعث بروز مشکلات گوارشی و سوء هاضمه شود. در ابتدا از یک وعده افطار سبک استفاده کنید. گرچه در طول روز به بدن خود گرسنگی می دهید، اما زیاده روی در مصرف مواد غذایی در وعده افطار می تواند منجر به اضافه وزن شود.

چگونه در ماه رمضان وزنمان را کم کنیم؟!استراحت به دستگاه گوارش

زیرا باعث تشنگی در طول روز می شود. وعده افطار! حق ویسی عنوان کرد: با توجه به اینکه افراد چیزی حدود ۱۵ الی ۱۷ ساعت روزه هستند و بدن هیچ غذایی دریافت نمی کند هنگام افطار قند خون فرد پایین می آید و میزان آب بدن نیز کم می شود، بنابراین توصیه می شود مردم روزه خود را با خوردن یک لیوان آب جوشیده ولرم به همراه دو یا سه عدد خرما باز کنند.

اشتباهات خطرناک غذایی در ماه رمضان

زیاده روی در مصرف ترشی مصرف بیش از حد غذاهای حاوی سدیم یا نمک مانند ترشیجات و همچنین نوشیدن مواد محرک به مقدار زیاد مانند قهوه یا چای منجر به تکثر ادرار و از بین رفتن برخی نمک های معدنی از بدن و احساس تشنگی طی روز می شود.خوردن غذاهای چرب و حاوی قند برخلاف تصور رایج مبنی بر اینکه خوردن وعده های غذایی بسیار شیرین و شیرینی جات در وعده های غذایی سحر و قبل از آن احساس گرسنگی را از بین می‌برد

تغذیه صحیح در ماه مبارک رمضان و دوران کرونا

اینکه منبع خوبی از فیبر هستند برای دستگاه گوارش بسیار مفید است و مانع بروز یبوست می شود. توصیه می شود در وعده سحری مقدار مناسبی سبزی های مختلف مصرف شود. سبزی ها با دارا بودن مواد مغذی مختلف و آب، علاوه بر تأمین ویتامین ها و املاح مورد نیاز بدن، از تشنگی فرد در طول روز جلوگیری می کنند. مصرف مواد غذایی شیرین در وعده سحری توصیه نمی شود.

اصول تغذیه ای افطار در ایام کرونایی / به جای غذای سرخ کردنی، آبپز بخورید

. مصرف آب زیاد در وعده افطار و همچنین بین صرف غذا سبب اختلال در هضم مواد غذایی می شود. بعد از خوردن سحری زیاد آب نخورید بسیاری از افراد از ترس تشنگی در طول روز، بعد از صرف سحری به مقدار فراوان آب می نوشند که عادت صحیحی نیست. در عوض برای برطرف نمودن تشنگی در طول روز توصیه می شود در فاصله افطار تا سحر از صیفی ها و میوه های سرشار از آب مانند کاهو، خیار، هندوانه، خربزه، طالبی

رژیم غذایی مناسب در ماه مبارک رمضان/ نکات طلایی تغذیه ای برای وعده های افطار و سحر

…، سس مایونز، سیر، پیاز، فلفل و همچنین غذاهای چرب و پرنمک در وعده سحری پرهیز کنید. مصرف نوشابه های گازدار نیز توصیه نمی شود، بهترین نوشیدنی برای جلوگیری از تشنگی در طول روز های روزه داری، آب است که البته می توانید آن را با کمی آبلیموی تازه طعم دار کنید. اسلامیان با بیان این که مصرف مواد غذایی شیرین مانند زولبیا و بامیه در سحر باعث افت سریع قند خون و احساس گرسنگی در طول روز می شود …

بهترین تغذیه برای ورزشکاران روزه دار

نکات قابل توجه مصرف چای زیاد وعده سحر به دلیل افزایش دفع ادرار منجر به ایجاد تشنگی می شود. مصرف شیرینی زیاد به دلیل افزایش ترشح انسولین باعث افت قند در طول روز شده و می تواند گرسنگی را به دنبال داشته باشد. مصرف مناسب و منطقی سبزی و میوه در وعده سحر، علاوه بر تامین مواد مغذی مورد نیاز روزانه، به دلیل دارا بودن فیبر وآب کافی از گرسنگی و تشنگی فرد در طول روز جلوگیری می کند. مصرف آب زیاد در وعده سحر به منظور بیم از تشنگی در طول روز، علمی و منطقی نبوده و مصرف نمک زیاد به دلیل تحریک تشنگی در طول روز مناسب نیست.

۱۰ نکته طلایی تغذیه ای برای ماه مبارک رمضان

روزه گرفتن علاوه بر آثار معنوی و اجتماعی فراوانی که دارد؛ باعث ارتقای سلامتی نیز می شود. رعایت اصول تغذیه ای و پیروی از یک رژیم غذایی سالم در وعده های سحر و افطار، موجب تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد شد؛ همچنین روزه گرفتن برای مبتلایان به چربی خون بالا بسیار مفید است و میزان چربی های نامطلوب موجود در خون را کاهش می دهد.

خواص خرما؛ از درمان اختلالات روده تا درمان کم خونی

این شرایط باشد، و به دلیل اینکه قند خود را آهسته و به مرور در بدن آزاد و مواد مغذی و فیبر لازم برای بدن را تأمین می کند، می تواند در وعده های سحر و افطار مخصوصا برای زنان شیرده و دختران و پسران روزه اولی در ماه رمضان مصرف شود. زمانی که قند خون در بدن کم می شود، این کاهش قند خون بر حرکات جسمی تأثیر می گذارد و معده تقریباً در حالت سکون قرار می گیرد .

اصول اولیه تغذیه در ماه مبارک رمضان کرونایی

خرما بهترین ماده غذایی برای تامین تدریجی قند خون است.خرما منبع خوبی از مواد مغذی، قند، فیبر و پتاسیم است و در تنظیم قند خون بسیار مفید است لذا در وعده افطار در صورت امکان ۲-۳ عدد خرما مصرف و از خوردن بیش از حد خرما نیز مانند سایر شیرینی ها پرهیز شود.

  • 29 فروردین 1400
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011