معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

بررسی چالش‌های توسعه روستایی با حضور شورا‌ها

9 اردیبهشت 1400

معاون اول رییس جمهور در این دیدار تصویری، روستا‌ها را مرکز ثقل تولید مایحتاج حوزه‌ی کشاورزی در کشور برشمرد و توسعه‌ی روزافزون روستا‌ها را بهترین جلوه‌ی تحقق اهداف پیش بینی شده در حوزه‌ی اقتصاد مقاومتی و جهش تولید عنوان کرد.

اسحاق جهانگیری همچنین تنها راه تحقق توسعه‌ی پایدار در روستا‌ها را برنامه ریزی مدون، دقیق و کارشناسانه‌ی مجموعه‌ی دست اندرکاران اجرایی و اعضای شورا‌های اسلامی عنوان کرد و گفت: این مهم می‌تواند توزیع متوازن امکانات و تسهیلات معیشتی را در بستر تحقق عدالت اجتماعی و اقتصادی محقق کند.

پس از این دیدار تصویری، استاندار گیلان نیز خطاب به اعضای منتخب شورا‌های اسلامی روستا‌های استان، شورا‌ها را تبلور عینی مردم سالاری برای مدیریت بهینه‌ی مناطق مختلف شهری و روستایی عنوان کرد و گفت: در بستر تعامل جمعی و درک متقابل می‌تواند توسعه‌ی متوازن را همگام با مولفه‌های عدالت اجتماعی عملی کرد.

ارسلان زارع همچنین با اشاره به اینکه عمده‌ترین فعالیت جوامع روستایی، نقش آفرینی در عرصه‌ی تولیدات کشاورزی است تصریح کرد: با توجه به کاهش نزولات آسمانی در فصل زراعی حاضر، بسیج تمامی امکانات و ظرفیت‌ها برای به حداقل رساندن آسیب‌ها و تهدیدات این بخش ضروری ست.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره‌ی شورا‌های اسلامی شهر روستا، بر ضرورت مشارکت جمعی برای برپایی انتخاباتی پرشور و اثرگذار تاکید کرد و افزود: حضور حداکثری در این عرصه تمامی ترفند‌های دشمنان نظام و انقلاب را بی اثر و بنیان‌های اجتماعی و سیاسی کشور را برای تقویت توان داخلی و ایجاد اقتصادی درونزا و برونگرا مستحکم خواهد کرد.

استاندار در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مهم مدیریت پسماند در روستا‌های سراسر استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر طرح پایلوت مدیریت پسماند در روستا‌های شهرستان رشت با موفقیت عملی شده و این الگو باید در سراسر استان گسترش یابد.

در ادامه‌ی این نشست، هر یک از اعضای منتخب شورا‌های اسلامی روستا‌های گیلان در سخنانی نظران، پیشنهادات و عمده‌ترین چالش‌های حوزه‌های کاری خود را در قالب لزوم اجرای هر چه سریعتر طرح کاداستر و رفع اختلاف منابع طبیعی با روستانشینان، نحوه‌ی مدیریت پسماند مناطق روستایی، لزوم ایجاد سد‌های لاستیکی، مدیریت بهینه‌ی منابع آبی و تقویت و نوسازی صنایع تبدیلی بخش کشاورزی بیان کردند.

  • 9 اردیبهشت 1400
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |


پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011