معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

نشست مدیریت شهری و روستایی تیران و کرون

18 اردیبهشت 1400

جمالی نژاد: سرانه دهیاری‌ها در هشت سال اخیر پنج برابر افزایش یافت/وابستگی به اعتبارات دولتی مسیر خدمت رسانی مدیریت شهری و روستایی را محدود و سخت می کند/ شورای ششم نیازمند نوآوری، خلاقیت و گفتمان جدید در اداره شهرها و روستاهاست

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور با بیان اینکه ۸۷ درصد مجموع اعتبارات دهیاری‌ها طی دولت‌های یازدهم و دوازدهم واریز شده است گفت: سرانه دهیاری‌های کشور در هشت سال اخیر پنج برابر نسبت به گذشته افزایش یافته است.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، مهدی جمالی نژاد که روز پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت در نشست با شهرداران و دهیاران شهرستان تیران و کرون در استان اصفهان سخن می گفت، افزود: در گذشته متوسط سرانه هر نفر روستایی در بودجه دهیاری های ۶۶۰ هزار ریال بود که اکنون پنج برابر شده که برای توسعه خدمات و رونق زندگی روستایی کارگشا بوده است.
وی با بیان اینکه اعتبار بخشی به روستاها در این دولت به کاهش مهاجرت ها و ارتقای کیفیت کار کمک کرده است، یادآور شد: با برنامه ریزی های صورت گرفته حمایت نقدی و غیر نقدی زیادی از شهرداری ها و دهیاری های کشور شده اما برنده واقعی روستاها و شهرهای دارای طرح های نوآورانه برای تولید ثروت و ارتقای خدمات به مردم هستند.
رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در ادامه با بیان ابنکه وابستگی به اعتبارات دولتی مسیر خدمت رسانی مدیریت شهری و روستایی را محدود و سخت می کند، با اشاره به موقعیت شهرهای تیران و کرون که در مسیر جاده ای قرار گرفتند، تصریح کرد: شهرهای بین راهی از ثروتمندترین مناطق به سبب فرصت های درآمدی هستند که مدیران چنین شهرهایی باید طرح های جدیدی برای ارتقای ارایه خدمات و تامین درامد داشته باشند.
جمالی نژاد ادامه داد: خلاقیت و نوآوری و داشتن گفتمان جدید از اصول مهم ایجاد تغییر و تحول در روش های انجام کار و برنامه ریزی های جدید و ایجاد درآمد برای نهادهای عمومی غیردولتی مثل شهرداریها و دهیاریهاست که انتخاب افرادی با این استعداد در شورای اسلامی توسط مردم و انتخاب دهیاران و شهرداران خلاق از سوی شوراها لازم است.
وی با اشاره به فعالیت ۳۷ هزار و ۱۱۸ دهیاری در مناطق روستایی و هزار و ۴۰۰ شهرداری در مناطق شهری، گفت: شهرداری ها و دهیاری ها در شرایط کنونی باید بدون وابستگی به دولت فعالیت کنند و از بکارگیری نیروی مازاد و غیرمتخصص جلوگیری نمایند چون این امر  بدنه مدیریت شهری را سنگین و پیشرفت کارها را سخت می کند.
وی با بیان اینکه لایحه ساماندهی نیروهای دهیاری ها و ساختار سازمانی آنان در هیات دولت مصوب و به مجلس رفته است، گفت: این اقدام فعالیت دهیاران و نیروهای آن ها را اصالت می دهد.
معاون عمرانی وزیر کشور همچنین گفت: شهرداری ها، دهیاریها و شوراها با توجه خاتمه کار آنها در ماه های آینده ضرورت دارد تجربیات، اقدامات و برنامه ها را به نحو مناسب و شفافی در اختیار شورا و شهرداری و دهیاری آینده قرار دهند تا خللی در حرکت مدیریت شهری و روستایی و روند خدمت رسانی به مردم صورت نگیرد و انتطار می رود استانداری ها با توجه به وظایف خود در قبال مدیریت شهری و روستایی در این زمینه اقدامات نظارتی و حمایتی را به عمل آورند.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حوزه هدایت و راهبری و پشتیبانی از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها طی دولت های یازدهم و دوازدهم اقدامات مهمی صورت گرفته است که ارائه ۱۱ عنوان لایحه و ۳۱ عنوان آیین نامه برای طرح در مجلس و هیات وزیران در حوزهای مدیریت شهری،دهیاری ها، شوراها، ایمنی و آتش نشانی، اداری و استخدامی، اصلاح ماده ۱۰۰ و درآمدهای پایدار از جمله آنها بود.
جمالی نژاد همچنین از تهیه ۸ سند آسیب شناسی در حوزه های وظیفه ای شهرداری ها و ابلاغ آنها در قالب مصوبه هیات وزیران، تهیه و تدوین و ابلاغ مجموعا ۵۹۵ مورد شامل ۲۵۷ بخشنامه، ۱۶۷ دستورالعمل، ۸۶ شیوه‌نامه، ۳۵ تفاهم‌نامه و تهیه ۲۷۳ برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری و دهیاری طی دولتهای یازدهم و دوازدهم خبر داد.
معاون عمرانی وزیر کشور امروز هشت طرح عمرانی شهرستان تیران و کرون که ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار صرف آنها شده را افتتاح و کلنگ زنی کرد.
 در این آیین چهار پروژه عمران شهری شامل ۲ پارک و بوستان، آسیاب قدیمی شهر و زیرسازی و آسفالت معابر در تیران به بهره برداری رسید.
پروژه های احداث معاینه فنی مکانیزه، عملیات اصلاح ورودی شرقی شهر، سنگ فرش و ایجاد گذر فرهنگی خیابان طهران قدیم و ایستگاه آتش نشانی رضوانشهر از دیگر طرح های امروز بود که کلنگ زنی شد.

  • 18 اردیبهشت 1400
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011