معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

نشاء برنج در مازندران

25 اردیبهشت 1400

 

نشاء‌ برنج در مازندران به دو روش مکانیزه و دستی آغاز شد.

 

 

کشاورزان در زمین‌های کشاورزی در فصل بهار شروع به شخم زدن و آبرسانی و سم پاشی زمین نموده و بسترها را برای کشت نشاء آغاز می‌کنند که تا اواخر فصل تابستان که موقع برداشت آن می‌باشد بسته به مناطق با شرایط آب و هوایی مختلف و کوهپایه بودن آن بین ۷۰ تا ۹۰ روز به طول می‌کشد.

نشاء به دو صورت مکانیزه و دستی در مازندران انجام می‌شود.

در کشت مکانیزه کشاورز فقط اقدام به شخم و آماده‌سازی زمین خود می‌کند و باقی کارها شامل فرایند خرانه‌گیری، عمل‌آوری نشاء و کاشت آن برعهده صاحبان بانک نشاء قرار دارد که از طریق قرارداد با شالی‌کار به انجام می‌رسد و نشاء توسط دستگاه در زمین کاشته می‌شود.

در روش نشاء کاری سنتی پس از عملیات خزانه گیری و انتقال به زمین اصلی برای کاشت نشاء، کشاورزان با در اختیار گرفتن کارگران شروع به انجام این کار می‌نمایند.

مشکلاتی که کشاورزان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند عبارت از افزایش شدید قیمت سموم کشاورزی، بذر و قیمت نایلون بوده که افزایش دستمزد کارگران هم به آن اضافه می شود.

امسال با توجه به شرایط گرم بودن هوا، نشاء نسبت به سال‌های گذشته زودتر شر وع شده که این تغییرات مشکلاتی در کشاورزی از جمله برداشت زود هنگام در برخی از مناطق را به دنبال دارد.

مناطق کشاورزی

مدیریت خزانه برنج (تیمجار)

نشا کاری

بصورت مکانیزه

بصورت دستی

بصورت دستی

بصورت دستی

بصورت دستی

اتمام کاشت

  • 25 اردیبهشت 1400
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011