معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

رانش زمین افسرآباد اردل به دلیل برداشت بی‌رویه مصالح از دامنه کوه است

29 اردیبهشت 1400

اسماعیل نجار عصر روز سه‌شنبه در دیدار از روستای افسرآباد شهرستان اردل تاکید کرد: بررسی علت و چرایی رانش زمین در این روستا به‌طور ویژه در دستور کار سازمان مدیریت بحران کشور قرار گرفت.
وی افزود: برداشت مصالح با حجم و ارتفاع زیاد باعث شده تا از لحاظ زمین‌شناسی، بافت محل شکننده شود و منزل‌های مسکونی خانوارهای ساکن در منطقه در معرض خطر قرار گیرد.
نجار یادآور شد: مطالعات جابه‌جایی یا درجاسازی و مقاوم‌سازی روستای افسرآباد شهرستان اردل با اولویت از سوی یکی مشاوران برجسته کشور در حال انجام است و منتظر پاسخ علمی برای تصمیم‌گیری هستیم.
معاون وزیر کشور و رییس سازمان بحران اظهار داشت: خانه‌های در معرض خطر روستای افسرآباد سریع‌تر جابه‌جا شود.
وی گفت: براساس دستورالعمل سازمان مدیریت بحران کشور، برای انتقال خانوارها از منزل موقت به خانه دائمی کمک بلاعوض اختصاص می‌یابد و برهمین اساس برای جابه‌جایی اهالی خانه‌های در معرض خطر روستای افسرآباد ۱۰۰ میلیون ریال به‌ازای هر خانوار از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت شده که به ۲۰۰ میلیون ریال افزایش می‌یابد.
وی افزود: براساس مقررات سازمان مدیریت بحران کشور، به مالکان خانه‌های تخریبی در این حادثه، کمک‌های بلاعوض و تسهیلات اختصاص داده می‌شود.
معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران تصریح کرد: به حادثه‌دیدگان رانش زمین در روستای افسرآباد زمین مورد نیاز در مکانی امن از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تعلق می‌گیرد و در صورت نبود زمین دولتی، سازمان مدیریت بحران، زمین مورد نیاز را از منابع‌طبیعی و آبخیزداری تملک، یا زمین مناسب را خریداری و قطعه‌بندی می‌کند و سپس در اختیار افراد حادثه‌دیده قرار می‌دهد.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: عاملان و متخلفان برداشت‌های بی‌رویه مصالح از دامنه کوه در روستای افسرآباد شهرستان اردل شناسایی شوند.
اقبال عباسی تاکید کرد: فرماندار اردل در نخستین شورای تامین شهرستان عوامل و متخلفانی که باعث شدند برداشت‌های بی‌رویه پای کوه افسرآباد باعث ریزش کوه و جابه‌جایی خانه‌های مسکونی شود را شناسایی و معرفی کنند.
عباسی تصریح کرد: درست نیست افرادی به مردم خسارت وارد کنند و بعد انتظار داشته باشند دولت جبران خسارت کند.
وی یادآور شد: فرماندار اردل و دهیار روستای افسرآباد از هم‌اکنون هرگونه برداشت پای کوه با تراکتور، کمپرسی و لودر را ممنوع کنند.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت:از سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری درخواست می‌شود در صورت ارائه مجوز برداشت از کوه افسرآباد، این مجوز لغو و باطل است.
وی گفت: در صورت هرگونه کوتاهی بی‌توجهی نسبت به این مهم، برخورد قانونی با سهل‌انگاران انجام می‌شود.
عباسی تاکید کرد: برای جابه‌جایی اهالی در معرض خطر رانش زمین روستای افسرآباد، اقدام شود و در غیر این‌صورت مسوولیت با خودشان است.
به گزارش ایرنا، تغییر مسیر رودخانه فصلی این منطقه سبب شده است که در برخی فصول سال با شُسته شدن شن‌های مسیر این رودخانه که در بالادست روستا قرار دارد، رانش زمین گزارش شود.
شهرستان اردل در ۷۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.
معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران کشور به‌مدت دو روز در چهارمحال و بختیاری حضور پیدا کرد.

  • 29 اردیبهشت 1400
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

برچسب ها : ،

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011