معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

تخصیص ۹۰ درصدی اعتبار دهیاری ها در دولت تدبیر و امید

9 خرداد 1400

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از اختصاص ۹۰ درصدی مجموع اعتبارات تخصیص یافته به نهاد دهیاری‌ها از زمان تشکیل تاکنون، در دولت یازدهم و دوازدهم خبرداد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، علی قربانی روز جمعه افزود: از زمان تاسیس دهیاری ها (۱۳۸۲) تا پایان سال ۱۳۹۹ در مجموع ۳۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به نهاد دهیاری ها پرداخت شده است که ۹۰ درصد این اعتبارات معادل بیش از  ۲۸ هزار میلیارد تومان در طول دولت تدبیر و امید بوده است.

وی ادامه داد: از آغاز تاسیس نهاد دهیاری ها تا پایان سال ۱۳۹۹، اعتبار تخصیص یافته به این نهاد ۳۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که از محل قانون مالیات بر ارزش افزوده، قانون بودجه عمومی کشور و ماده ۳۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی به صورت استانی و ملی در وجه دهیاری‌های کشور واریز شده است.

وی تصریح کرد: همچنین سهم سرانه روستاییان نیز از اعتبارات واریز شده به دهیاری ها در بازه زمانی ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۹ افزایش یافته بطوری که این سرانه در سال ۱۳۹۲ و ۱۳۹۹ به ترتیب از ۶۹ هزار تومان به ۳۱۸ هزار تومان افزایش یافته که رشد ۴۸۰برابری داشت.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: اقدامات معاونت دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها طی دولت یازدهم و دوازدهم در چهار محور عملکرد وظیفه ای – ستادی، عملکرد حمایتی، نظارتی و توسعه ای ارایه شده است که این اقدامات در راستای وظایف دهیاری ها بوده که درجهت تقویت جایگاه نهاد دهیاری، بهبود وضعیت مدیریت روستایی و تحقق توسعه پایدار در روستاها انجام شده است.

به گزارش ایرنا در حال حاضر ۳۷ هزار و ۱۱۹ روستا در کشور تحت پوشش خدمات دهیاری ها هستند و در صورتی که روستایی واجد شرایط جمعیتی برای تاسیس مجوز دهیاری باشد، شورای اسلامی روستا باید به نمایندگی از اهالی روستا برای این امر اعلام آمادگی کند و دهیارها هم از سوی شوراهای اسلامی روستا انتخاب می شوند و همچنین دهیاری‌ها نقش موثری در هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و پیگیری امور آنها و تسهیل فرآیند انجام امور در سطح محلی دارند و دهیاری‌ها درباره توانمندسازی جامعه محلی از طریق برنامه‌ریزی و اجرای آموزش‌های شغلی و مهارتی برای توسعه اشتغال در روستا و تشویق اهالی به راه‌اندازی صندوق‌های اعتباری خرد روستایی می‌توانند ایفای نقش کنند.

  • 9 خرداد 1400
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011