معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

گازرسانی همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان سال

11 خرداد 1400

استاندار خراسان رضوی: امروز دولت نهضت گازرسانی به مناطق مختلف و صعب‌العبور را در دستور کار قرار داده و شاهد استفاده مردم از نعمت گاز هستیم و تا پایان سال امیدواریم همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت گاز در استان برخوردار شوند.

محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی در دومین روز از سفرهای استانی خود به شهرستان قوچان از روستاهای یدک،زوخانو و مزرج دیدار کرد و با جمعی از اهالی این روستاها به گفت‌وگو پرداخت.

وی از روستای یدک به‌عنوان روستایی زیبا در منطقه قوچان و از مناطق مستعد در استان نام برد و عنوان کرد: این منطقه  از مناطق ییلاقی و خوش آب‌وهواست که می‌تواند زمینه توسعه و پیشرفت زیادی را با همدلی و هم‌فکری به وجود آورد.

استاندار خراسان رضوی افزود: با نگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مناطق روستایی در ۴۲ سال گذشته خدمات ارزشمندی به مناطق دورافتاده و عشایری و مرزی انجام‌شده است.

وی با اشاره به برق‌رسانی همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در کشور، گفت: آب شرب و بهداشت،زیرساخت‌های آموزشی مدارس و مراکز بهداشتی و جاده‌های روستایی و ده‌ها خدمت دیگر حاصل زحمات دولت‌های مختلف بوده است و امروز دولت نهضت گازرسانی به مناطق مختلف و صعب‌العبور را در دستور کار قرار داده و شاهد استفاده مردم از نعمت گاز  هستیم و تا پایان سال امیدواریم همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت گاز در استان برخوردار شوند.

معتمدیان از روستائیان به‌عنوان جمعیت مولد و اثرگذار نام برد و تصریح کرد: روستائیان در طول ۴۰ سال گذشته همیشه با آرمان‌های نظام و انقلاب همراه بوده و به همین دلیل تثبیت جمعیت روستاها از راهبردها و سیاست‌های اصلی دولت بوده که در حال پیگیری است.

وی از کم‌آبی به‌عنوان اصلی‌ترین دلیل مهاجرت از روستاها و حاشیه‌نشینی در شهرها نام برد و افزود: این موضوع تأمین معاش مردم را دچار مشکل کرده است اما با رویکرد خوب مجلس و دولت اشتغال روستایی و پرداخت تسهیلات اشتغال و وام کم‌بهره در سطح روستاها شدت گرفته و جهش در مناطق روستایی دیده می‌شود و در همین راستا از توانمندی‌های هر منطقه استفاده‌شده است.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: ایجاد اشتغال یکی از دغدغه‌های جمهوری اسلامی به‌ویژه در مناطق روستایی است که استعداد خوب خدادادی دارند.

وی بابیان این نکته که روستای یدک منطقه خوبی برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال است، گفت: باید مشکل آب این منطقه را با توجه به اقلیم منطقه و وجود مشاغل کشاورزی و باغداری در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف شود. همچنین ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان‌قیمت برای هر واحد بوم گری ایجادشده در سطح منطقه در نظر گرفته شود.

معتمدیان طرح هادی روستای یدک را نیاز به بازنگری دانست و از فرماندار شهرستان قوچان و رئیس بنیاد مسکن این شهرستان خواست تا در یک برنامه زمان‌بندی مشخص آن را بازنگری کنند تا زمینه ایجاد مسکن در روستا ایجاد شود.

وی بنیاد مسکن را دارای آمادگی مناسب برای ساخت مسکن ارزان‌قیمت دانست و افزود: تنها برای ۳۰ درصد اهالی این روستا گازرسانی انجام‌شده که باید پیگیری شود چرا مابقی روستا گازرسانی نشده‌اند و دستورات لازم برای تعیین تکلیف  آن صادر شود.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: برای ساخت زمین چمن مناسب نیز بررسی شود که چگونه بهره‌برداری آن می‌تواند به مابقی روستاها نیز منفعت رسانی داشته باشد. همچنین ۱۰۰ میلیون تومان هدیه به دهیاری این روستا برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها و ۵۰ تن سیمان رایگان اعطا می‌شود.

وی تصریح کرد: در بحث مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی و باید پس از بررسی با شرایط ویژه مشکلاتشان برطرف شود.

  • 11 خرداد 1400
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |


پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011