معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

عضویت ۷۷ هزار خانوادار در صندوق بیمه کشاورزان لرستان

22 خرداد 1400

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان گفت: در استان بیش‌از ۷۷هزار خانوار تحت پوشش این صندوق قرار دارند، افزود: ۳۲۰۰ خانواز از مزایای این صندوق برخوردار شده‌اند.

قدرت‌اله مرادیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تنها صندوقی است که از کمک ۷۰ درصدی دولت برخورداراست و بیمه شده فقط ۳۰ درصد حق بیمه را پرداخت   و از مزایای بازنشستگی، از کار افتادگی، مستمری بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای برخوردار می‌شود.

وی با اشاره به این‌که در استان بیش‌از ۷۷هزار خانوار تحت پوشش این صندوق قرار دارند، افزود: ۳۲۰۰ خانواز از مزایای  این صندوق برخوردار شده‌اند.

مرادیان با اشاره به شرایط عضویت دراین صندوق، افزود: تمامی زنان و مردان که حداقل دارای  ۱۸ سال تمام و حداکثر ۵۰ سال در زمان ثبت نام هستند باید ساکنین مناطق  روستایی، عشایری، شهرهای زیر بیست هزار نفر جمعیت، کشاورزان  ساکن کلانشهرها، کارگران فصلی، دهیاران پاره وقت، فرش‌بافان و ۲۳۰ رشته صنایع دستی و گردشگری دیگر، دانش آموختگان بخش‌های کشاورزی و منابع طبیعی، اعضای بسیج سازندگی و پایگاهای بسیج روستایی، اعضای تعاون بسیج و به طورکلی تمامی  کسانی که فاقد بیمه اجتماعی هستند و شرایط عضویت  این صندوق را دارند می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان تصریح کرد: از لحاظ تعداد جذب، شهرستان خرم آباد با ۱۹ هزار خانوار بیمه شده بیشترین و شهرستان پلدختر با ۱۵۰۰ خانوار کمترین تعداد بیمه شده را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: اتفاقات خوبی که درسال ۹۹ برای این صندوق افتاد طرح همسان‌سازی حقوق مستمری بگیران بود که به طور یکسان مشمول همه مستمری بگیران مطابق دریافتی سال ۹۹ انجام شد.

مرادیان با اشاره به این‌که برخورداری فرزندان بیمه شدگان از بورسبه تحصیلی، انعقاد تفاهمنامه همکاری با سازمان‌ها و بانک‌های اعطاکننده تسهیلات مشاغل روستایی و ارگان‌های دولتی از دیگر اقدامات این صندوق بوده، تصریح کرد: صندوق استان با تمرکز بر شهرهای کمتر شمول شده بیمه و جذب جوانان و خانم‌های خانه‌دار برنامه‌ریزی دارد در این سال بتواند جوانان و زنان متأهل  فاقد بیمه را جذب  این صندوق کند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان تأکید کرد: در سال ۹۹ استان با جذب ۲۸ درصد بیشتر از سهمیه تکلیفی اختصاص داده شده، جز استان‌های فرابرتر کشور شده  و در گرید سبز کشوری قرار دارد.

  • 22 خرداد 1400
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |


پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011